Copiii între 2 și 5 ani de la grădinițele din Belgia recită versete din Coran, mimează decapitări sau lipsesc vinerea pentru a merge la moschee.
Îngrijorați de comportamentul micilor elevi, educatorii flamanzi din Belgia au comandat o cercetare unei „rețele de experți în islam”, scrie Le Parisien.
Documentul nu ar fi trebuit să ajungă în presă, tună și fulgeră Dirk Moulart, directorul unui grup școlar din localitatea flamandă Renaix. Timp de un an, educatorii au semnalat indicii de „radicalizare” islamistă pe care le-au apreciat drept îngrijorătoare.
Consultat de cotidianul flamand Het Laatste Nieuws, acest document, intitulat „Îndoctrinarea la cei foarte mici” vorbește despre simularea unor decapitări, insulte precum „porcule”, recitarea de versete din Coran în recreație sau absențe vinerea din motive religioase.
Ziarul francez subliniază că acest fenomen are loc într-o țară din care un număr important de jihadiști a plecat să lupte alături de ISIS pe fronturile din Siria și Irak și a cărei capitală a fost lovită de atentatele devastatoare din 22 martie 2016.
Purtătoarea de cuvânt al grupului școlar, Marijke Van Bogaert, s-a grăbit să dezmintă concluziile raportului: „Copiii nu sunt radicalizați. Discută pur și simplu lucruri pe care le aud acasă, la televizor sau la colegi. Într-un fel, este normal. Trebuie să ne uităm mai atent la școală, la părinți și la societate și să exlicăm clar lucrurile copiilor.”
Potrivit lui Dirk Moulart, în raport ar fi vorba doar de șase copii, adică numai 1% din totalul copiilor ce învață la grupul școlar. Directorul crede că raportul este „o furtună într-un pahar cu apă” și se teme că familiile copiilor își vor face griji în mod inutil.
Din 2016, un proiect intitulat „Netwek Islamexperten” adică „Rețeaua Experților în Islam” propune soluții anti-radicalizare școlilor flamande. Circa 480 de instituții au apelat la această rețea, dar este prima oară când o face o grădiniță.