Puig își propune să strângă 2,5 miliarde de euro prin listarea la bursă. Compania deține branduri de lux
- Alexandru Sălăvăstru
- 10 aprilie 2024, 08:49
Puig, compania de lux în domeniul produselor de frumusețe, a confirmat că va introduce acțiuni la bursa spaniolă. Decizia vine după luni de speculații.
Compania deține 14 mărci, printre care Charlotte Tilbury, Paco Rabanne și Byredo, precum și o serie de licențe de parfumuri
Puig, compania spaniolă de frumusețe deținută de o familie, a anunțat planurile pentru o ofertă publică inițială la bursele din Barcelona, Madrid, Bilbao și Valencia.
Compania speră să strângă 1,25 miliarde de euro prin prima rundă de IPO (ofertă publică inițială). Această sumă va fi urmată de o vânzare secundară mai mare, care ar duce strângerea totală de fonduri la mai mult de 2,5 miliarde de euro.
Familia Puig va păstra o participație majoritară în cadrul companiei și „marea" majoritate a drepturilor de vot, a declarat compania.
În 2023, Puig a raportat venituri nete de 4,3 miliarde de euro (4,6 miliarde de dolari)
Veniturile din 2023 au fost în creștere cu 19%, în timp ce profitul net a urcat la 465 milioane de euro. Această sumă este în creștere cu 16% față de anul precedent.
În octombrie 2023, președintele Marc Puig a confirmat că grupul se gândește la o ofertă publică inițială, printre alte opțiuni strategice, pentru a obține capital proaspăt.
Într-o declarație publicată recent, Marc Puig a declarat că decizia a fost un „pas decisiv" în istoria de 110 ani a companiei:
„Credem că echilibrul ne va permite să concurăm mai bine pe piața internațională a frumuseții în următoarea fază de dezvoltare a companiei", a declarat Marc Puig.
El a adăugat că, fiind o companie listată la bursă, structura corporativă se va alinia cu cea a celor mai bune companii din sectorul global al frumuseții.
L'Oréal și Estée Lauder sunt de mult timp cotați la bursă
Jucătorii de top din industrie, cum ar fi L'Oréal și Estée Lauder, sunt de mult timp cotați la bursă. Companiile păstrează în același timp participațiile familiei fondatoare.
Compania intenționează să se diversifice și mai mult în domeniul îngrijirii pielii și al machiajului. Vor, de asemenea, să se concentreze pe prioritizarea mărcilor pe care le deține în mod direct. Acest lucru vine în detrimentul obținerii de licențe, care pot fi costisitoare.
95% din venituri au provenit anul trecut de la mărci deținute integral sau majoritar. Printre acestea se numără Paco Rabanne, Dries Van Noten sau Nina Ricci.
Compania a făcut mai multe achiziții în ultima vreme. În ianuarie, compania a cumpărat brandul de îngrijire a pielii Dr. Barbara Sturm. A achiziționat Byredo și Charlotte Tilbury în 2020:
„ADN-ul nostru unic și creativ ne-a permis să atragem fondatori și branduri de top. Credem cu tărie că pentru a construi branduri premium este nevoie de o gândire pe termen lung", a declarat Marc Puig.
În prezent, parfumul este cel mai mare generator de venituri al Puig.