PROTECŢIA CONSUMATORULUI: Sejur de coşmar în Austria

PROTECŢIA CONSUMATORULUI: Sejur de coşmar în Austria

Un bucureştean susţine că, deşi a cumpărat un pachet turistic care includea cazare la patru stele, a stat la două stele şi i s-au şi cerut bani în plus.

Pentru un sejur de schi în Austria care, printre altele, prevedea cazare la un hotel de patru stele şi transferul zilnic gratuit până la pârtii cu autocarul agenţiei de turism, un bucureştean a plătit peste 600 de euro. Petre Ştefănescu susţine însă că a avut surpriza neplăcută să fie cazat în primele patru nopţi într-o cameră de două stele şi că şoferii au refuzat să-l ducă la pârtii. În plus, bărbatul spune că în autocar li s-au mai cerut 20 de euro pentru că erau prea puţini pasageri, iar firma ar fi ieşit în minus. Reprezentanţii companiei Interra Travel declară că niciuna dintre acuzaţii nu este adevărată.

Turist român, turist german

Toată excursia a pornit prost, a spus bărbatul. Chiar înainte de plecare, în autocar, fiecărui turist i s-au cerut câte 20 de euro pentru că erau prea puţini şi astfel compania ar fi ieşit în pierdere. Dar marile surprize neplăcute au venit din Austria.

„Toţi turiştii care au fost în acest sejur au fost cazaţi în primele două-patru nopţi în camere de categorie mult inferioară, cel mult două stele, decât ceea ce am plătit - cabinele de duş erau fabricate din plastic şi aveau cam 60x60 cm. După două zile, a plecat un grup mare de germani şi reprezentaţii hotelului ne-au propus, fără să ne spună de ce, să schimbăm camerele”, susţine băr batul.

Muşcat de gât de o insectă

Bucureşteanul spune că a schim bat camera abia după patru nopţi, şi asta pentru că într-o noapte a fost muşcat de gât de o insectă. „Zona s-a umflat foarte rău şi s-a înroşit. Dimineaţa i-am cerut recepţionerei să-mi pregătească o altă cameră pentru când voi reveni. Acest lucru se putea repeta şi în alte seri. La întoarcere era o altă recepţioneră care mi-a spus că nu mai sunt alte camere libere. Văzând însă că mă mut cu lucrurile în holul hotelului, a găsit repede o cameră liberă cu mult superioară din punctul de vedere al confortului, adică de patru stele”, povesteşte Petre Ştefănescu.

Autobuz local în loc de cel al agenţiei

Petre Ştefănescu spune că şoferii au refuzat să facă transferul la pârtiile de schi şi, din acest motiv, a fost nevoit să aştepte auto buzele locale: „Pierdeam mai mult de o oră în fiecare zi aşteptând prin staţii. Apoi, plăteam câte 2,90 euro pentru fiecare drum”.

„Având în vedere toate aceste aspecte, consider că Interra Travel nu şi-a respectat obligaţiile contractuale faţă de turişti şi ar trebui să le restituie celor care au schiat contravaloarea prestaţiei ne efectuate, diferenţa de categorie, plus nişte daune morale pentru cele suferite”, mai spune bucu reşteanul.

Agenţia riscă sancţiuni

Reprezentanţii organizaţiilor care se ocupă de protecţia consumatorilor spun că fiecare ţară îşi stabileşte propriul sistem de încadrare a hotelurilor şi este posibil ca un hotel de patru stele din altă ţară să arate ca unul de două stele din România. „Dacă agenţia de turism a vândut pachetul turistic cu cazare inclusă la patru stele, iar hotelul respectiv este trecut pe site-ul lor ca având această clasificare, nu este nicio problemă din perspectiva agenţiei. Dacă agenţia a vândut pachete turistice cu cazare la patru stele şi hotelul era de două stele, agenţia va fi sancţionată şi va trebui să restituie banii turistului”, susţine Constantin Cerbulescu, inspectorul-şef OPC Bucureşti.

REPLICĂ

„Acuzaţiile aduse nu sunt reale”

Reprezentanţii firmei Interra Travel spun că hotelul în care au fost cazaţi turiştii este de patru stele. Aceştia susţin că Petre Ştefănescu a avut un pachet în care era inclusă cazarea la un hotel de trei stele, iar Interra Travel le-a oferit turiştilor ca bonus cazarea într-un hotel de patru stele.

„Acuzaţiile nu sunt reale. Şoferii nu au refuzat transferurile la pârtii, nu aveau niciun motiv să o facă, pentru că riscau să-şi piardă slujbele. Noi sancţionăm drastic asemenea eventuale abateri ale personalului nostru. Conform declaraţiilor dânşilor, au stabilit de comun acord cu turistul să nu-l mai ducă la pârtie, acesta dându-şi seama că se va mişca mult mai repede cu maşinile de tip «ski-buss», puse la dispoziţie în mod gratuit, decât cu un autocar de 24 de tone, respectiv 12 metri lungime”, afirmă Alexandru Danciu, directorul general al companiei Interra Travel. Acesta mai spune şi că turiştilor nu li s-au cerut bani în autocar.

În sprijinul cititorilor

  • În fiecare miercuri veţi putea citi în pagina de protecţia consumatorilor poveşti ale românilor care au fost înşelaţi şi soluţii la problemele lor.
  • Puteţi adresa întrebări şi reclama abuzuri la adresa consumator@evz.ro

Ne puteți urmări și pe Google News