Promoții personalizate susținute de Inteligența Artificială, concepute pentru a revoluționa experiența la cumpărături

Promoții personalizate susținute de Inteligența Artificială, concepute pentru a revoluționa experiența la cumpărături

Într-o lume în care personalizarea este esențială, companiile apelează din ce în ce mai mult la tehnologie pentru a crește nivelul de de implicare al clienților. 

Care este cel mai recent trend? Experții susțin că este vorba despre oferte ce au la bază un cupon promoțional, ce sunt personalizate cu ajutorul Inteligenței Artifici, gata să revoluționeze sectorul de retail.

Ce înseamnă AI pentru codurile promoționale?

Consumatorilor le place să li se acorde atenție, iar reprezentanții companiilor știu prea bine acest lucru. Statisticile o confirmă: conform Salesforce, 62% dintre clienți se așteaptă ca brandurile să le acorde oferte și reduceri personalizate pe baza achizițiilor lor anterioare. Instrumentul ideal pentru a îndeplini aceste așteptări este Inteligența Artificială (IA). Folosind Inteligența Artificială pentru a analiza volume mari de date despre clienți, companiile pot adapta codurile promoționale la preferințele individuale cu o precizie fără precedent - este ceea ce își doresc ambele părți, atât consumatorii, cât și companiile.

Personalizarea bazată pe Inteligența Artificială nu este o simplă sugestie, este deja o strategie de marketing eficientă. Cercetările efectuate de Epsilon au evidențiat că 80% dintre consumatori sunt determinați să facă o achiziție atunci când companiile le oferă experiențe personalizate, în timp ce un studiu Accenture a arătat că 91% dintre consumatori sunt mai ușor de convins să facă cumpărături de la branduri care oferă le produse bazate pe recomandări relevante.

Ne puteți urmări și pe Google News

Personalizarea serviciilor reprezintă fundația marketingului de retail. Prin intermediul Inteligenței Artificiale, companiile pot înțelege mai aprofundat comportamentul clienților, preferințele și obiceiurile de cumpărături, permițându-le să creeze promoții personalizate care le stimulează implicarea și loialitatea acestora.

Retailerii majori precum Starbucks, Amazon, Nike și Sephora folosesc deja IA pentru a le oferi consumatorilor promoții personalizate, în special prin intermediul site cu promocodes. De exemplu, Amazon, care deține o vastă bază de date despre clienți, utilizează algoritmii IA pentru a le oferi acestora oferte extrem de personalizate. Înțelegând obiceiurile unice de cumpărături ale fiecărui client, Amazon se asigură că ofertele promoționale sunt relevante și convingătoare, ceea ce duce la rate de conversie crescute și un nivel ridicat de satisfacție pentru clienți.

Astfel, în cadrul evenimentului Prime Day, Amazon a folosit IA pentru a oferi coduri promoționale personalizate pentru produse care erau asociate cu istoricul de navigare și cumpărare al fiecărui client, rezultând o creștere cu 30% a vânzărilor față de anul precedent.

Hiper-personalizarea este următorul nivel la cumpărături

IA nu este doar despre coduri promoționale personalizate; cu puterea sa tehnologică, deja se discută despre hiper-personalizare. Pe măsură ce IA continuă să evolueze, companiile depășesc faza de segmentara de bază, cum ar fi numele clientului, ziua de naștere sau sexul acestuia, pentru a oferi experiențe foarte personalizate, care sunt asociate preferințelor, comportamentelor și chiar dispozițiilor individuale.

Cu hiper-personalizare, companiile sunt capabile să creeze experiențe cu adevărat unice pentru fiecare client. Privind în viitor, experții prevăd progrese și mai mari legate de strategiile cu coduri promoționale bazate pe Inteligență Artificială. Având capacitatea de a livra oferte hiperpersonalizate în timp real și cu prețuri dinamice, viitorul marketingului de retail este centrat mai mult pe client decât oricând.

Pe măsură ce companiile continuă să îmbrățișeze puterea IA, un lucru este cert: codurile promoționale personalizate și chiar hiperpersonalizate nu sunt doar un trend, ci o schimbare fundamentală în modul în care brandurile se conectează cu publicul lor. În această eră digitală, posibilitățile sunt nelimitate, iar viitorul retailului este sinonim cu inovația.