„După ani de așteptări, astăzi facem un pas important înainte, în eliminarea blocajelor înregistrate într-unul din cele mai aglomerate noduri rutiere din România. Noi vom amenaja acolo un pasaj rutier de-a lungul DN 21 peste calea ferată București – Constanța”,  anun’at Bode în ședința de guvern.

 

,, Vreau să vă informez, domnule prim-ministru, că în fundamentarea necesității implementării acestui obiectiv am ținut cont de media zilnică anuală înregistrată în prezent, respectiv 11.300 de vehicule pe zi, cu mențiunea că în desfășurarea traficului în configurația actuală a infrastructurii se înregistrează un timp de așteptare de 30, 45 chiar 60 de minute”, a mai precizt Lucian Bode.

Anunțul său l-a surprins plăcut pe premierul Ludovic Orban care a precizat că, ultima oară când a circulat prin zonă, a fost nevoit să aștepte o oră și jumătate.

„Deci aprobarea indicatorilor tehnico-economici pentru pasajul de la Drajna? Asta este chiar o veste bună”, a spus Ludovic Orban,

Pasajul denivelat superior pe DN21 km 105+500, al cărui beneficiar este Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere/DRDP Constanţa, are o valoare totală de 133.429.000 lei, inclusiv TVA. Pasajul suprateran va avea o lungime de 2,739 km, iar durata execuţiei lucrărilor va fi de 18 luni.

Lucrările la pasajul de la Drajna ar putea fi demarate începând cu primăvara anului viitor, la sfârșitul primului trimestru începutul celui de al doilea. Construcția se va realiza de la nodul rutier de la autostradă, în sensul de mers de la Călăraşi spre Slobozia.

Se va amenaja un sens giratoriu dinspre Călăraşi, pasajul mergând paralel cu DN 21, pe partea stângă, va traversa calea ferată şi se va descărca într-un sens giratoriu, la intrarea în comuna Dragalina, pe DN 21.