Proiect așteptat de milioane de români. Amenzi de până la 20.000 de euro pentru companiile care îți țin clienții în așteptare la telefon

Sursa foto: agora.md

Un proiect de lege va obliga firmelor din România, care oferă servicii de toate felurile, să reducă timpii de așteptare a clienților care solicită informații la telefon, la cinci minute.

Proiectul va modifica Ordonanța de Urgență a Guvernului 49/2009, privind libertatea de stabilire a prestatorilor de servicii şi libertatea de a furniza servicii în România.

Cei care au inițiat modificarea legislativă susțin că în prezent, marile companii de telefonie, de distribuție de energie electrice sau gaze naturale, etc, își țin clienții în așteptare chiar și câte 30 de minute, lucru care reprezintă o jignire la adresa consumatorilor.

”Deşi au fost eliminate cozile din faţa sediilor operatorilor economici, timpul consumatorului este în continuare risipit, fiind pus să aştepte, uneori, zeci de minute la telefon pentru a avea ocazia de a discute cu personalul din cadrul departamentelor pentru relaţiile cu publicul. Zona de servicii clienţi cauzează de prea multe ori dureri de cap consumatorilor, deoarece prea multe companii au creat labirinturi birocratice pentru a opri cetăţenii din a-şi exercita dreptul la asistenţă. Aceste dificultăţi reprezintă un consum imens de energie, timp şi bani. În alte ţări, statul deja a intervenit asupra legislaţiei obligându-i pe agenţii economici să preia apelurile clienţilor, într-o marjă de timp, cu sancţiuni concrete în cazul în care marja de timp este încălcată”, arată parlamentarii care vor să modifice această lege.

Sunt foarte multe reclamații

În România există foarte multe companii care nu mai oferă clienților servicii de informații, decât la telefon.

În momentul în care apelezi numărul de telefon indicat în facturi sau în alte documente emise de societățile cu pricina, te întâmpină un robot care te invită să aștepți preluarea convorbirii de un operator telefonic.

Așa se face, că de cele mai multe ori, timpul de așteptare este foarte mare, iar acest lucru a generat enorm de multe reclamații la Oficiile Județene pentru Protecția Consumatorilor.

În prezent, legislația legislația în vigoare nu îi sancționează pe prestatorii de servicii care nu le răspund clienților, astfel că fiecare face ce vrea fără teama de a suporta consecințe de ordin financiar.

Amenzi de până la 20.000 de euro

Prin noul proiect care va intra în dezbatere parlamentară, timpul de așteptare la telefon va fi de maxim cinci minute. Cine nu va respecta acest lucru va fi pasibil de o amendă cuprinsă între 50.000 și 100.000 de lei.

”În cazul reclamaţiilor sau al solicitărilor de informaţii telefonice, prestatorul, prin intermediul unui operator uman, este obligat să preia apelurile în cel mult 5 minute de la iniţierea acestora de către beneficiar”,  se arată în proiectul cu pricina, potrivit profit.ro.