Programului Rabla Plus, modificat după succesul mediocru

Programului Rabla Plus, modificat după succesul mediocru Mașini electrice Sursa Foto: Arhiva EVZ

Ministrul Mediului a anunțat că în perioada următoare vor fi ceva modificări la „Programul Rabla Plus”. Astfel, fondurile neutilizate pentru persoanele fizice vor fi alocate persoanelor juridice.

Modificări aduse Programului Rabla Plus

Mircea Fechet a subliniat că entitățile juridice au arătat un interes mai mare pentru programul Rabla Plus. Modificările au fost anunțate de ministrul Mediului la conferința de presă susținută la evenimentul „Best Electric Car in România - ediţia 2024".

Ministerul Economiei a decis la finalul anului trecut reducerea voucherelor acordate prin „Programul Rabla Plus”. De la 10.000 la 5.000 de euro. De altfel, unul dintre motivele pentru care a scăzut interesul clienților români pentru turismele electrice.

„În ceea ce priveşte România, mi s-a spus că, spre exemplu, la "Rabla Plus", după ce Ministerul Finanţelor a decis, în luna decembrie a anului trecut, înjumătăţirea voucherului pentru maşinile electrice de la 10.000 de euro la 5.000 de euro, la persoane juridice merge mai bine. Dar la persoanele fizice este sub aşteptările noastre”, a precizat Mircea Fechet.

Ne puteți urmări și pe Google News
Mașini electrice

Programul Rabla Plus pentru entități juridice Sursa. Arhiva EVZ

Mai mulți bani pentru entitățile juridice

Astfel, entitățile juridice au la dispoziție noi fonduri disponibile în Programul Rabla Plus pe care le pot atrage. Din perspectiva protejării mediului, Mircea Fechet a subliniat că măsura  este benefică, în condițiile în care o mașinile societăților comerciale parcurg mai mulți kilometri.

„Motiv pentru care nu putem decât să distribuim acele sume neconsumate, pentru că societăţile comerciale din România, câtă vreme au epuizat bugetul, probabil că au capacitatea să mai tragă din acei bani. Nu mai vorbesc de faptul că o maşină care e folosită într-o societate comercială, statistic vorbind, parcurge mai mulţi kilometri decât o maşină folosită de o persoană fizică", a mai spus Fechet.

Ministrul a explicat cum vor fi puse în practică planurile de finanțare pentru exercițiul financiar din intervalul 2025-20230. Astfel, subvenționarea leasingului operațional pentru turismele electrice reprezintă o componentă inclusă în plan.

Mircea Fechet anunță o nouă sesiune Rabla Plus

Ministrul Mediului, Mircea Fechet; Sursa foto: Răzvan Vălcăneanțu

Exercițiul financiar pentru Rabla Plus

„Speranţa mea este aceea că vom reuşi, şi în anii viitori, să bugetăm aşa cum şi anul acesta am reuşit să bugetăm o sumă-record la "Rabla Plus", respectiv un miliard de lei, şi nu pot decât să mă aştept să-i cheltuim.

Dacă discutăm despre subvenţionarea leasingului, aceasta este o discuţie pe care am tot avut-o la minister şi abia aştept să definitivăm modalitatea în care vom finanţa în viitorul exerciţiu financiar 2025-2030. Nu cred că avem cum să nu finanţăm leasingul operaţional pentru maşinile electrice", a subliniat ministerul Mediului.

Potrivit datelor furnizate de Asociația Producătorilor și Importatorilor de Automobile (APIA), numărul autoturismelor full electric, hibride și full hybrid au ocupat 23.5% din cota de piață aferentă lunii aprilie 2024.

Mașini electrice,

Mașină electrică: Sursă foto: Arhiva EVZ

Interesul românilor pentru propulsia full electric a scăzut

Cu alte cuvinte „propulsia verde” a depășit cu 11,3 puncte procentuale cota deținută de motoarele diesel și mild hybrid diesel. Pe segmentul autoturismelor electrificate, motorizările electrice și hibrid au înregistrat o creștere de 46,8%. Însă, cota turismelor full electrice a scăzut cu 18,3% față de indicatorul raportat în aprilie.