Mai mulți angajați ai unei firme de curierat sunt suspecți într-un caz ce vizează o schemă prin care se sustrăgeau mai multe produse comandate și returnate fictiv.
Mai mulți angajaţi ai unei firme de curierat sunt suspectaţi că au pus la punct o reţea prin care rămâneau în posesia unor bunuri de lux comandate, dar care apăreau în sistemul informatic ca fiind returnate. Suspecții înlocuiau conţinutul coletelor cu diverse alimente.
Ce schemă puseseră la punct angajații firmei de curierat
Procurorii de la Direcția de Investigare a Infracţiunilor de Criminalitate Organizată şi Terorism – Serviciul Teritorial Timişoara împreună cu ofiţeri de poliţie judiciară din cadrul BCCO Timişoara au făcut, joi, patru percheziţii domiciliare, în judeţele Timiş şi Vrancea, pentru destructurarea unei grupări specializate în fraudă informatică
„În cauză s-a reţinut faptul că, începând luna noiembrie 2019, doi suspecţi, angajaţi ai unei firme de curierat, împreună cu alte două persoane, au constituit o grupare infracţională având drept scop fraudarea coletelor conţinând bunuri de lux, prin efectuarea de comenzi sau cumpărături de obiecte vestimentare valoroase prin intermediul firmei de curierat.
După primirea coletelor, acestea erau ulterior returnate firmelor expeditoare, după ce conţinutul lor era înlocuit cu diverse obiecte fără valoare pentru a respecta gramajul iniţial, creând astfel un prejudiciu firmei de curierat de aproximativ 50.000 euro”, au afirmat cei de la DIICOT în cadrul unui comunicat.
Cum se opera în sistem returnarea produselor
Unul dintre cei implicați în acest caz era superviser în cadrul firmei de curierat și modifica sistemul informatic al societăţii privind statusul coletelor. El opera în sistem returnarea acestora către firma expeditoare, ca fiind necorespunzătoare pentru clientul care le-a comandat, însă, de fapt, bunurile din colete erau sustrase de către membrii grupării şi înlocuite cu alimente.
„Un alt membru al grupării, agent de teren angajat al firmei de curierat, modifica informaţiile comenzilor plasate de către membri, în sensul că nu opera în statusul companiei livrarea acestora şi nici nu emitea factură. Acesta introducea diverse menţiuni care să nu trezească suspiciuni celorlalţi angajaţi ai societăţii care vizualizau baza de date, cum ar fi faptul că respectivul client nu a fost găsit la adresă”, au mai spus reprezentanții autorităților.
Ceilalţi doi membri ai grupării, în calitate de clienţi, comandau frecvent bunuri de lux, achitând produsele cu cardul bancar, direct curierului, pentru ca a doua zi să solicite returnarea coletului pe motiv de neconformitate a calităţii produselor, încasând suma de bani achitată. Odată reajunse la firmele expeditoare, se constata faptul că, în locul bunurilor de lux, în colete se găseau diferite alimente.