La granița de nord cu Ucraina sunt probleme pentru tiriști. Sute de tiruri așteaptă și 30 de ore pentru a trece din România în Ucraina.
Conform informațiilor furnizate de aplicația Inspectoratului General al Poliției de Frontieră (IGPF), sute de camioane de transport marfă stau în așteptare pentru a trece din România în Ucraina prin punctul de trecere a frontierei Halmeu (Satu Mare), cu un timp estimat de așteptare, luni dimineața, de aproximativ 30 de ore.
Probleme la granița cu Ucraina
Conform sursei menționate, pe direcția de ieșire a camioanelor, se desfășoară activități pe două artere, iar timpul de așteptare la punctul de trecere a frontierei Halmeu este de 1.740 de minute, în timp ce la vama Petea este de 300 de minute pentru ieșirea din țară.
Reprezentanții Inspectoratului Teritorial al Poliției de Frontieră Sighetu Marmației au explicat că aglomerația a început sâmbătă, iar timpii de așteptare au crescut în urma protestelor din Polonia, fiind redirecționate TIR-urile către România.
Formalitățile de control îngreunează trecerea camioanelor
„Ţinând cont de situaţia generată prin reconfigurarea traseului pentru transportatorii de marfă ucraineni ca urmare a blocării/închiderii unor puncte de frontieră dintre Ucraina şi alte ţări europene - timpi crescuţi de aşteptare la automarfare pe sensul de ieşire din România către Ucraina în Punctul de Trecere a Frontierei Halmeu - la nivelul Inspectoratului Teritorial al Poliţiei de Frontieră Sighetu Marmaţiei au fost intensificate discuţiile prin intermediul canalelor de cooperare cu omologii ucraineni pentru identificarea unor soluţii astfel încât să se poată asigura o fluidizare a traficului transfrontalier pentru transportatorii de marfă. Acest lucru este impus de faptul că formalităţile de control la frontieră, în România, sunt condiţionate de capacitatea autorităţilor ucrainene de a prelua şi procesa camioane”, a precizat sursa citată.
Ce a anunțat Poliția de Frontieră
Potrivit informațiilor furnizate de Poliția de Frontieră, în vama Halmeu se desfășoară activități la capacitatea maximă permisă de infrastructura punctului de trecere a frontierei, fiind utilizate toate arterele de control destinate vehiculelor comerciale.
„S-a suplimentat personalul care desfăşoară formalităţile de control, dar este important de ştiut că, dată fiind frontiera cu un stat non UE, controlul în PTF Halmeu este multiplu, respectiv control vamal, fito-sanitar, sanitar-veterinar, controlul rovinietei, precum şi cel al greutăţii încărcăturii camioanelor, conform normelor prevăzute de lege. Conform legislaţiei, staţionarea camioanelor este posibilă doar în afara localităţilor, însă, ţinând cont de numărul foarte mare de automarfare care aşteaptă să iasă din România prin PTF Halmeu, coloana formată de acestea îngreunează vizibil circulaţia rutieră în localităţile adiacente punctului de trecere a frontierei (Halmeu, Turulung şi Drăguşeni) pe DN 1C până la intersecţia cu DE 58”, adaugă sursa menţionată.