Prizonieri pe şosele

Prizonieri pe şosele

Sute de euronavetişti şi turişti străini veniţi în concediu în România au rămas ieri blocaţi pe DN 7, din cauza unei lucrări la carosabil.

Câteva dale puse aiurea la o trecere la nivel cu calea ferată au paralizat traficul pe DN 7. Aşa se face că, ieri, drumul ce are drept punct terminus Vama Nădlac (luată cu asalt, zilele acestea, nu doar de euronavetişti, ci şi de numeroşi turişti străini veniţi să-şi petreacă concediile în România) a devenit un veritabil calvar, cozile de maşini întinzându-se chiar şi pe 20 de kilometri.

Cum era de aşteptat, explicaţia pentru această stare se traduce în termeni pur româneşti. După o banală intervenţie la linia ferată Şibot - Cugir, dalele dintre şine au fost fixate la un nivel mai ridicat cu aproximativ 10 centimetri faţă de cele din exteriorul şinelor. Drumarii ar fi trebuit să intervină pentru uniformizarea trecerii dintre şosea şi calea ferată, dar, surpriză: lucrarea ar fi trebuit realizată chiar de Ziua Drumarului, prilej tradiţional de odihnă şi voie bună pentru angajaţii de la Transporturi. Aşa se face că cei 40 de kilometri cuprinşi între Simeria şi Şibot au putut fi parcurşi, ieri, în treipatru ore, iar cozile de maşini au atins „valori-record“. „Am pus pământ, ca soluţie de urgenţă“

„Povestea“ a început vineri, atunci când angajaţii societăţii RCCF Trans Trafic, firma privată căreia i-a fost concesionată linia ferată Şibot - Cugir, au intervenit la trecerea la nivel cu şoseaua pentru a stabiliza şinele. După ce au strâns şuruburile, angajaţii Trans Trafic au pus dalele dintre şine la un nivel mai ridicat cu aproximativ 10 centimetri faţă de cele din exteriorul şinelor. „I-am chemat încă de vineri pe cei de la drumuri însă ne-au spus că ei nu lucrează pentru că e Ziua Drumarului. Am mai pus noi pământ cum am putut, ca soluţie de urgenţă“, spune Ioan Cristea, responsabilul cu securitatea circulaţiei din cadrul firmei amintite. „Am făcut 10 kilometri în 40 de minute“

Nici pe parcursul weekendului situaţia nu a suferit îmbunătăţiri marcante: nimeni de la Drumuri nu s-a prezentat la faţa locului pentru a rezolva problema. Enervat, ieri-dimineaţă, prefectul judeţului Hunedoara, Dan Aurel Pricăjan, le-a ordonat „drumarilor“ să rezolve imediat problema. Soluţia nu era deloc complicată: o maşină cu mixtură asfaltică ar fi trebuit să fie turnată la faţa locului, pe câţiva metri pătraţi. Turiştii sunt de vină

La ora 15.30 însă, o echipă RCCF Trans Trafic încă mai aştepta asfaltul promis de drumari, iar coada de maşini se întindea deja pe câţiva zeci de kilometri. Când au aflat că, pe lângă cozile de la Sântuhalm şi de la intrarea în Orăştie, mai au de stat la alte două (una la ieşirea din Orăştie şi alta aproape de trecerea de la Şibot) şoferii au „luat foc“: „N-am mai păţit aşa ceva-n viaţa mea! Am făcut 10 kilometri în 40 de minute. Am dat peste un echipaj de poliţie care probabil stătea «la vânătoare» cu radarul, dar niciun poliţist care să ne spună să ocolim pe celălalt mal al Mureşului“, a răbufnit Mariana Cozma, o şoferiţă aflată la capătul răbdării.

Puse în faţa situaţiei unice în Europa, autorităţile ridică agale din umeri şi pasează responsabilitatea dintr-o curte într-alta. „Noi am fi intervenit acolo, dar astăzi este Ziua Drumarului (mai toţi drumarii fiind liberi încă de vineri, având parte de o minivacanţă - n.r.). E clar că, fiind şi sezonul românilor care vin acasă, capacitatea DN 7 este total depăşită“, a declarat Gheorghe Brânzan, şeful Secţiei judeţene Hunedoara a Companiei Naţionale de Autostrăzi şi Drumuri.   O reacţie asemănătoare a avut şi primarul localităţii unde a apărut problema, Ilie Tomuş. „Este nevoie să se repare, dar pe noi nu ne-a anunţat nimeni. (...) La noi în comună este totuşi bine. La Săcămaş e rău de tot. E un praf şi o aglomeraţie de nici nu vă imaginaţi“, a spus edilul localităţii Şibot. (A colaborat Mihaela Moraru)

20 de kilometri este distanţa pe care se întindeau ieri cozile de maşini pe DN7, în judeţele Alba şi Hunedoara

CEA MAI TRANZITATĂ VAMĂ

Zilnic, 40.000 de persoane trec prin Nădlac

Statisticile Poliţiei de Frontieră arată că vama Nădlac este cea mai tranzitată, mai ales în aceste zile, când românii care lucrează în străinătate se întorc în ţară pentru a-şi petrece concediile. „În primele zile ale lunii august, care marchează debutul celei mai intense perioade a concediilor, tranzitul la frontierele României a crescut cu peste 50% faţă de primele zile ale lunii iulie. Şi anul acesta, punctul de trecere a frontierei preferat de turişti este Nădlac. Pe aici au trecut, doar în acest weekend, peste 117.000 de persoane, majoritatea intrând în România. Doar în ultimele 24 de ore (de duminică la prânz până ieri la prânz), vama a fost tranzitată de peste 38.000 de oameni“, au precizat poliţiştii de frontieră. (Alex Negru)

AGLOMERAŢIA DE WEEKEND, ÎNLOCUITĂ DE AMBUTEIAJELE DE LUNI

Cu viteza melcului spre litoral, pe Autostrada Soarelui

Deşi weekendul a trecut, aglomeraţia de pe drumurile către litoral s-a înteţit ieri. Principalele motive: vârful de sezon şi schimbul de serii de turişti, în principalele staţiuni de pe ţărmul românesc al Mării Negre. Încă de la primele ore ale dimineţii, cozi kilometrice de maşini se întindeau, pe sensul de mers dinspre Bucureşti spre Constanţa, nu de la Cernavodă, aşa cum ne-am obişnuit, ci chiar de pe A2.

Calvarul începea însă, cu adevărat, abia de pe DN 22C, ce face legătura între Constanţa şi Basarabi. Pe acest tronson, şoseaua are o singură bandă pe sens şi, pe o arşiţă cumplită, maşinile mergeau bară la bară, cu viteza melcului, iar debutul vacanţei se putea rezuma astfel: 20 de kilometri parcurşi într-o oră. „Şase ore am făcut de la Călăraşi până la Constanţa. E groaznic! Şi coşmarul continuă...“, se plângeau câţiva tineri care intenţionau să ajungă la Neptun.

La ieşirea din Constanţa spre sudul litoralului, pe DN 39, alte coloane, blocaje, nervi, oboseală. „E imposibil aşa ceva. Aşa e pe tot drumul de pe Autostrada Soarelui şi până aici, înainte de Eforie: mergi zece minute, stai alte zece. Vai de capul nostru cu aşa vacanţă! Nu mă mai întorc eu pe aici nici în ruptul capului“, vocifera un turist din Târgovişte. Deşi poliţiştii recomandă neîntrerupt folosirea rutelor alternative (DN 3 Ostrov-Constanţa sau DN 2A Slobozia- Hârşova-Constanţa), ba chiar au mai găsit o variantă care ocoleşte sudul judeţului (Mangalia - Negru Vodă - Cernavodă - Autostrada Soarelui), toţi şoferii se încăpăţânează să aleagă traseul clasic, înghesuindu-se pe DN 22C. (Feri Predescu)

Ne puteți urmări și pe Google News