Primul vehicul din noul parc al vagoanelor de metrou BOMBARDIER MOVIA, comandat de către Delhi Metro Rail Corporation (DMRC) pentru faza a doua a extinderii, a ajuns astăzi în capitala Indiei.
În vederea respectării termenelor-limită ale proiectelor, primul vehicul a fost construit într-o perioadă-record, de 18 luni. Acesta a fost transportat în India direct din Germania într-un avion tip Antonov, şi a fost aşteptat de către DMRC (Delhi Metro Rail Corporation), reprezentanţii Bombardier Transportation şi de către presă la Aeroportul Internaţional Delhi.
Prima garnitură MOVIA va începe testele pe şine în martie, în timp ce introducerea în traficul feroviar este programată pentru a doua săptămână a lunii iunie. Primele 36 de vehicule pentru DMRC vor fi construite în Goerlitz, Germania, iar următoarele 388 de vagoane în Savli, India, unde Bombardier a inaugurat recent o fabrică de ultimă generaţie destinată producerii de material feroviar. Cu o investiţie de 33 de milioane euro, această fabrică, ce respectă cele mai noi cerinţe de mediu, va angaja 750 de oameni şi va genera indirect aproximativ 3000 de locuri de muncă în regiune.
Angajaţii recrutaţi de Bombardier în India beneficiază de cursuri de specializare şi sprijin în Savli şi Goerlitz. Ca urmare a producerii primelor 36 de vehicule în Germania, personalul recrutat de curând în India va fi capabil să deprindă toate aptitudinile necesare pentru reproducerea procesului la fabrica Savli, unde vor fi implicaţi în perfecţionarea colaboratorilor din India.
Echipamente performante Vehiculele sunt prevăzute cu sistem de propulsie şi control BOMBARDIER MITRAC, fiind dotate cu tehnologie IP, un sistem de informare a pasagerilor care include mesaje predefinite şi notificarea fiecărei staţii, dar şi o hartă digitală a rutelor prezentând parcursul călătoriilor.
Ceea ce diferenţiază acest tren faţă de altele este faptul că vehiculele sunt proiectate şi construite pentru operarea în condiţii de mediu, implicând soluţii ce fac parte din portofoliul de tehnologii BOMBARDIER ECO4, lansat de companie anul trecut.
S-a reuşit astfel obţinerea unui consum de energie redus, emisii de sunet scăzute şi niveluri ale reciclării de până la 90%. În ansamblu, noul portofoliu ECO4 oferă soluţii de reducere a energiei şi a costurilor pentru performanţe feroviare complete, cu posibilitatea economisirii a 50% din energie.
BOMBARDIER MOVIA şi în România
Bombardier a livrat până acum în România 264 de vagoane şi trei sisteme de semnalizare pentru magistralele 1, 2 şi 3 în valoare de 300 de milioane de euro. Bombardier Transportation este interesat de toate extensiile realizate de Metrorex, cum ar fi Piaţa Victoriei - Otopeni, 1 mai - Laromet, Nicolae Grigorescu - Linia de centura. Au în vedere, de asemenea, viitoarea magistrala Drumul Taberei - Pantelimon, precum şi prelungirile magistralelor 4 şi 3.
Bombardier a colaborat cu Electroputere Craiova pentru asamblarea metrourilor, şi cu IMSAT S.A. pentru realizarea sistemelor de semnalizare şi control.
*Materialele apărute în această secţiune reprezintă conţinut publicitar.