Un nou pod peste Prut va fi construit, fiind vorba despre podul de la Ungheni, în continuarea Autostrăzii Unirii. Construcția va fi realizată de Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR).
Valoarea noului pod ce va lega România de Republica Moldova se va ridica la 40 de milioane de euro, fiind primul pod peste Prut care va avea patru benzi de circulație. Anunțul a fost făcut de secretarul de stat în Ministerul Transporturilor, Ionel Scrioșteanu, care a adăugat că licitația pentru primul pod cu patru benzi de circulație va fi lansată în primăvară.
Podul peste Prut de la Ungheni a fost avizat de CNAIR
„Consiliul Tehnico-Economic al Ministerului Transporturilor și Infrastructurii a avizat astăzi devizul general al Podului peste Prut de la Ungheni, obiectiv de investiție ce are ca scop îmbunătățirea competitivității economice a României prin dezvoltarea infrastructurii de transport, deservind traficului de tranzit internațional de mărfuri și persoane, precum și sprijinirea relațiilor economice, sociale şi frățești dintre România și Moldova”, a declarat Ionel Scrioșteanu.
Podul peste Prut va avea o lungime de 261,20 de metri, 13 metri lățime pod nou (Etapa I) + 11,25 metri (Etapa II), 8 metri lățime parte carosabilă, un kilometru lungime traseu, 4 x 3,75 metri parte carosabilă drum de legătură.
De asemenea, va fi un punct de control al trecerii frontierei, care va include parcări pentru autovehicule mari, autoturisme și spatii închise destinate verificării amănunțite a autoturismelor și tirurilor, potrivit anunțului făcut de Ionel Scrioșteanu pe Facebook.
Conexiunea dintre Podul de la Ungheni și Autostrada Unirii A8 reprezintă o problemă
Însă, există și o problemă. Conexiunea dintre Podul de la Ungheni și Autostrada Unirii A8 este încă neclară, din cauza întârzierii secțiunii Târgu-Neamț – Iași – Ungheni de pe autostradă.
Podul ar putea fi terminat în 2025-2026, iar între timp, CNAIR trebuie să propună soluții pentru conexiunea podului la rețeaua existentă. Cea mai apropiată legătură este la DN 28 în zona Tomești, la est de Iași.
Modificări sunt așteptate și la cea mai importantă vamă dintre România și Republica Moldova. Podul peste Prut de la Albița urmează să fie demolat și reconstruit pe patru benzi, informează economedia.ro.