Retailerul francez Auchan va lansa în luna aprilie, sub brandul Auchan GO, primul magazin din România fără case de marcat și casieri. În acest magazin, plata produselor nu se va putea face cu bani cash, ci, exclusiv cu cardul.
Fără case de marcat și casieri
„Fără căricioare, fără case de marcat, fără numerar - singurul lucru de care ai nevoie e aplicația Auchan și un card bancar înrolat în aplicație”, a explicat Tiberiu Dănețiu, director de marketing Auchan Retail România, potrivit Revistei Progresiv.
Auchan GO va fi localizat în București. Magazinul va avea o suprafață de aproximativ 70 de metri pătrați și peste 1.500 de SKU-uri din 20 de categorii.
70 de camere și 3.000 de senzori pentru digitalizare
„Spațiul este dotat cu peste 70 de camere și 3.000 de senzori, pentru că este despre digitalizarea 100% a unui magazin fizic. Cu aceste tehnologii, vom ajunge să avem date despre interacțiunea consumatorilor cu fiecare produs în parte, date tranzacționale, date despre parcursul clienților. Toate acestea ne vor permite să înțelegem comportamentul și parcursul clientului, iar asta va ajuta la luarea deciziilor în timp real. Ajungem să avem date la secundă în legătură cu comportamentul clienților în magazin", spune Teodor Șerban, director eficiență și proiecte Auchan Retail România.
Cum funcționează Auchan fără case de marcat și casieri
Conceptul de magazin Auchan GO - fără case de marcat, fără căricioare și fără numerar - a fost în urmă cu un an în Franța. El a fost apoi exportat în Polonia, iar în acest an ajunge și în România. Într-un astfel de magazin, clienții își vor pune produsele nu în cărucioare, ci în propriile plase sau întrunele procurate din magazin. Clienții își scanează cardul de credit și își înregistrează numărul de telefon la terminalul instalat la intrarea în magazin, merg și își aleg produsele, iar apoi pleacă din magazin fără a fi nevoie ca produsele să fie scanate. Clientul va primi la ieșirea din magazin o factură pe telefonul mobil. Pe factură vor apărea produsele care, pe baza senzorilor sunt luate de pe raft.
Reprezentanții Auchan au precizat că „sistemul nu colectează niciun fel de date legate de recunoașterea facială sau biometrică a clienților”. Tehnologia de ultimă oră este furnizată de firma Israeliană Trigo, specializată în programe care facilitează o experiență rapidă de cumpărături.