Fahad Al Obaidly este creativ în sensul literal al cuvântului. Creatorul de modă-mentor vorbește limbajul creativității și se exprimă prin artă în patria sa, Qatar. Pasiunea lui Fahad poate fi văzută la fiecare pas al portofoliului său cuprinzător.
„Pasiunea mea pentru modă a început când eram cu adevărat tânăr”, explică Fahad pentru Scenes. El își amintește de influența televiziunii asupra mamei sale, ceea ce a determinat-o să fie mai creativă cu design-urile ei. „Toți am fost obsedați de emisiunile TV mexicane, iar mama mea a fost cu adevărat fascinată de rochii”, spune Fahad. „Îmi amintesc că stătea și schița fiecare rochie foarte repede, astfel încât să o poată realiza la nivel local”.
Începutul unei cariere
Acest proces ar stârni o curiozitate în Fahad. Se întreba de ce mama lui s-ar strădui atât de mult pentru hainele ei. „A face acele rochii este propriul ei mod de a-și exprima identitatea ca femeie”. Acest lucru i-a dat lui Fahad inspirația pentru a afla mai multe. „Pentru mine, a fost important să studiez moda și să îmi dezvolt cu adevărat abilitățile din punct de vedere tehnic”.
În urma studiilor sale în modă, Fahad avea nevoie de experiență profesională. Din păcate, nu există designeri de modă în Qatar. „Regiunea noastră a fost complicat de conectată”, își amintește Fahad despre începutul carierei sale. Din cauza lipsei altor opțiuni, a fost nevoit să părăsească Qatarul și să se mute în Europa. Timp de șase ani, a călătorit prin Muntenegru, Serbia, Macedonia, Turcia și Paris. Ultima sa oprire a fost la The Institute Marangoni din Milano, una dintre cele mai influente școli de modă din țară, unde a absolvit cu o licență în arte în design vestimentar.
Ca designer necunoscut în Europa, Fahad a trebuit să înceapă de la zero. „M-am aruncat în Malta. Am organizat prezentări de modă acolo, nu ca organizator, ci ca asistent." Odată intrat în industrie, a început munca grea. Fahad a reușit să înțeleagă mai bine modul în care funcționează moda internațională. „Lucrul cu un atelier ca modelator m-a ajutat cu adevărat să mă forțez și să-mi dezvolt profesionalismul”, spune Fahad.
Fahad s-a întors în Qatar în 2014 și și-a prezentat marca de îmbrăcăminte pentru bărbați „Fahad Al Obaidly”, cunoscută și sub numele de FAO. Cu toate acestea, s-a concentrat mereu pe ceea ce iubea. „Mi-am păstrat banii de mâncare pentru a cumpăra material”, spune Fahad. „M-a ajutat cu adevărat când m-am întors la Doha să înțeleg că această industrie este o afacere pură și nu o industrie de lux și stil de viață”, adaugă el.
Susținerea oferită de guvern
„Am făcut prima mea prezentare de modă fără să am măcar o etichetă, nici măcar un logo”, povestește Fahad. În ciuda faptului că nu avea un plan de afaceri și nici un portofoliu digital, el a fost hotărât să realizeze spectacolul. „Tocmai le-am arătat colecția mea și le-am spus că vreau să fac un spectacol, iar comunitatea m-a susținut cu adevărat”. Aceasta a fost pauza norocoasă de care avea nevoie: „Am văzut că piața era cu adevărat pozitivă în ceea ce privește colecția mea”, își amintește Fahad. Astăzi, el proiectează haine care celebrează îmbrăcămintea tradițională din Qatar, cu o notă modernă și contemporană pentru bărbați și femei.
La M7, un centru de incubație pentru modă și design, Fahad este șeful programelor publice, unde își împărtășește cunoștințele și experiența cu tinerii qatarieni și rezidenți pentru a-i ajuta să-și înceapă propriile afaceri. „Cred că ceea ce face ca poziția mea aici la M7 să fie unică este că vin de pe aceeași piață pe care acei designeri speră să-și stabilească mărcile”, spune Fahad.
Înființată sub conducerea președintelui Muzeelor din Qatar, S. E. Sheikha Al Mayassa bint Hamad bin Khalifa Al Thani, M7 este cea mai recentă inițiativă dezvoltată și finanțată de Muzeele Qatar pentru a ajuta la construirea unui centru creativ solid în Doha. „M7 nu este doar o clădire, este un ecosistem”, spune Fahad. Prin programe cuprinzătoare, M7 echipează antreprenorii creativi aspiranți cu abilitățile și know-how-ul pentru a-și realiza ambițiile de afaceri.
Unitatea oferă training, ateliere de lucru, spații incubatoare, o cafenea publică la parter; un concept store; un spațiu de coworking și două galerii de expoziție. „Așadar, ceea ce am făcut a fost să creăm un mediu în care toți oamenii creativi pot avea succes”, explică Fahad. Finanțat în întregime de guvernul din Qatar, centrul creativ sprijină mărcile de designeri locale gata să exporte la nivel internațional, potrivit EuroNews.