Primii creștini au fost trei astrologi. HOROSCOPUL LUI DOM’ PROFESOR

Primii creștini au fost trei astrologi. HOROSCOPUL LUI DOM’ PROFESOR Zodii. Sursa foto: Arhiva EVZ

Deci, nu a fost nicio Stea, Magii astrologi urmăreau o conjunctură, o anumită dispunere a stelelor de pe cer. Steaua însemna de fapt destinul, menirea. Și astăzi se mai spune: ”vai de steaua ta!” Cu sensul de vai de destinul, de soarta ta! De exemplu, papa Benedict al XVI-lea în lucrarea sa magistrală în trei volume ”Jesus of Nazareth” pomenește în mod repetat ”simbolismul Stelei”.  Dar prostimea nu avea cum să înțeleagă, a făcut o Stea materială cu care se mai duce și astăzi la cerșit, după cum prostimea l-a îmbrățișat pe păgânul Moș Crăciun, o făcătură, o enormă minciună, modelul este un vizitiu rus beat-mort din secolul XIX din Viena, devenit acum o sută de ani reclamă pentru o dubioasă băutură răcoritoare nord-americană. Nimeni nu mai pomenește de Cei trei Crai de la Răsărit! Vă creșteți copiii în minciună și în păgânism, dar cum altfel, într-o lume infernală atee post-adevăr, lumea minciunii!

Dar Cei Trei Crai de la Răsărit pot oricând să-l detroneze pe vulgarul Moș Crăciun. Cu un argument mercantil modern: dau de trei ori mai multe daruri!

Celebritatea actuală a lui Moş Crăciun se datoreşte firmei americane "The Coca-Cola Company" care, la începutul secolului XX, l-a făcut pe Moş Crăciun reclamă şi agent de vânzări. Când ai atâţia bani în spate, sigur că ai o imagine publică bună! Când am lucrat la Coca-Cola am ajuns şi la Atlanta, în The Coca-Cola Square, la pregătire pentru funcţia de Area Manager în Est Virginia. Acolo am vorbit cu cei care contează. Le-am "vândut" pontul cu cei trei Regi-Magi, cei adevăraţi, pe conceptul "de trei ori mai multă Coca-Cola"! Şi internaţionalismul, politic corect, afişat, cu un Mag negru, unul galben şi unul alb. Cei de la reclamă şi marketing au fost nebuni de fericire. Îmi amintesc un proiect de reclamă, un tablou renascentist în care cei trei Magi ofereau Pruncului pe lângă darurile canonice şi câte o sticlă de Coca-Cola! Fabulos la ce îi duce mintea pe talentaţii angajaţi ai The Coca-Cola Company! Dar propunere a picat la adunarea acţionarilor. Care au replicat, pe drept cuvânt, că au mai pierdut bani mulţi la schimbarea cu "Coke" și la mâncăricile instant pentru oamenii ocupați! Acționarii sunt ostili schimbărilor.  Aşa că Moş Crăciun a rămas în afacere... Să vedem pentru cât timp! De trei ori mai multe vânzări...hmmm...

Ne puteți urmări și pe Google News