IKEA, cel mai mare retailer de mobilă, a anunțat prețuri mai mici la anumite produse. Lanțul de magazine dorește să își păstreze clienții și să-i atragă cu surprize și noi beneficii.
IKEA, cel mai mare retailer de mobilă, a anunțat prețuri mai mici la produsele comercializate. Lanțul de magazine a luat această decizie din cauza inflației în creștere, dar și a salariilor clienților. Grupul operează acum reduceri de prețuri pentru o serie de produse, inclusiv un discount de 20% pentru cărțile „Billy”.
Jon Abrahamsson Ring, directorul general al Inter IKEA, a declarat că reducerea prețurilor a fost singura soluție.
„Cred că 2023 a fost anul în care am întors foaia în ceea ce privește prețurile și am început să le reducem din nou”, a declarat Jon Abrahamsson Ring, directorul general al Inter IKEA.
Vânzările IKEA au atins un nou record în anul fiscal 2023, la 47,6 miliarde de euro, în urcare cu 7,3% în ritm anual după ajustarea la impactul valutar, pe fondul creșterilor de preț operate anul trecut. Jon Abrahamsson a mai spus că vânzările au fost afectate și din cauza magazinelor concurente. O altă problemă este portoful consumatorilor, care este din ce în ce mai gol.
Retailerul suedez a majorat prețurile pentru francizați la începutul anului, pe fondul creșterii vertiginoase a costurilor în lanțul său de aprovizionare. Din luna mai, lucrurile s-au îmbunătățit.
„Prețurile materiilor prime, costurile de transport merg în direcția corectă”, a spus Ring.
IKEA pregătește noi surprize pentru clienți
IKEA a continuat să dezvolte formate mici de magazine, adăugând peste 70 de unități la rețeaua sa globală. A intrat pe o nouă piață în America de Sud, prin deschiderea unui magazin în Columbia. Grupul suedez a anunțat că va investi 3 miliarde de euro pentru dezvoltarea și extinderea rețelei de magazine și în România. Patronii doresc extinderea magazinelor de la periferiile orașelor. Și îmbunătățirea centrelor de distribuție pentru comenzile online a fost luată în considerare, potrivit Profit.
De curând, IKEA a deschis magazin și în Timișoara. Magazinul are o suprafață de 26.000 de metri pătrați și oferă o gamă largă de peste 8.300 de produse de amenajare a locuinței.