La jumătate de veac de la lansare, Dacia 1300 încă face furori printre pasionații de automobilistică. Prețul unei astfel de bijuterii comuniste variază în funcție de an și de modelul de echipare. Proprietarii cer o mică avere pentru un astfel de automobil. Recordul a fost de 11.900 de euro.
Dacia 1300 rămâne în continuare un model extrem de popular printre pasionații de automobilistică. Devenită o mașină clasică, bătrâna Dacie se vinde acum cu un preț destul de piperat. Suma cerută de posesorul unui astfel de vehicul a stârnit un val de reacții în rândul internauților.
Preț uriaș pentru o Dacia 1300
Prețul pentru un model Dacia 1300 poate ajunge chiar și la 8.000 de euro sau mai mult. Depinde de opțiuni și de starea în care se află autoturismul. În 1970 constructorul român de autoturisme a introdus trei variante de echipare pentru Dacia 1300: Standard, Lux și Lux Super 1301. Cel din urmă model a fost dat în folosință Partidului Comunist Român și ofițerilor de la Securitate.
Pentru modelul clasic Dacia 1300 produs în 1971, proprietarul a cerut nici mai mult nici mai puțin de 5.000 de euro. La scurt timp postarea bărbatului a fost inundată de fel de fel de comentarii, unele amuzante altele răutăcioase.
5.000 de euro pentru bătrâna Dacie
„Ai pus un 0 în plus! / În preț intră și un plin de benzină? / Spor la vânzare. Să nu lași niciun cent/ De nostalgie, dar nu merită banii. Prietene, ai greșit prețul. Nu mai puneți atâtea zerouri / Din toate pozele pare impecabilă. De ce nu ar merita 5.000 de euro o mașină mai veche de 50 de ani? / Cu 5000 de euro îți iei Audi, nu rugină/ De asta merge așa în România. Lasă să moară și capra vecinului", sunt doar câteva din comentariile postate la anunțul din Facebook din grupul Mașini Românești.
Dacia 1300 vândută cu 11.900 de euro
Însă recordul absolut este deținut de un sucevean care a cerut 11.900 de euro pentru bijuteria pe patru roți. Proprietarul a spus că bătrâna Dacie a a fost atestată de Retromobil ca vehicul istoric.
Prin urmare, viitorul proprietar nu va plăti impozit, rovinietă sau taxa de înmatriculare. Un aspect demn de luat în considerare dacă luăm în calcul faptul că șoferii din România plătesc o mulțime de taxe mai mult sau mai puțin justificate.