Președintele Klaus Iohannis a semnat legea care prevede ca unii angajați din centrele sociale să primească un stimulent de câte 2.500 de lei.
Klaus Iohannis, președintele României, a promulgat, marţi, legea prin care angajaţii centrelor rezidenţiale de îngrijire şi asistenţă a persoanelor vârstnice şi ai altor centre rezidenţiale destinate unor categorii vulnerabile vor primi un stimulent de risc în cuantum de 2.500 de lei brut.
Ce prevede legea promulgată de președintele Klaus Iohannis
După cum se prevede în această lege, se aprobă acordarea, o singura dată, a unui stimulent de risc în cuantum de 2.500 lei brut, pentru angajaţii centrelor rezidenţiale de îngrijire şi asistenţă a persoanelor vârstnice, centrelor rezidenţiale pentru copii şi adulţi, cu şi fără dizabilităţi, precum şi pentru angajaţii centrelor rezidenţiale destinate altor categorii vulnerabile, ale furnizorilor publici şi privaţi, prevăzute în Nomenclatorul serviciilor sociale, aprobat prin Hotărârea Guvernului nr. 867/2015 pentru aprobarea Nomenclatorului serviciilor sociale, precum şi a regulamentelor-cadru de organizare şi funcţionare a serviciilor sociale, cu modificările şi completările ulterioare, care au fost izolaţi preventiv la locul de muncă pe perioada stării de urgenţă.
„Asupra stimulentului de risc se datorează numai impozitul prevăzut de Legea nr.227/2015”
Furnizorii de servicii sociale au obligaţia de a fi acreditaţi, iar serviciile sociale din subordinea lor să fie licenţiate sau, după caz, să deţină aviz de înfiinţare sau reorganizare, ori plan de restructurare avizat.
Stimulentul de risc acordat nu se cuprinde în baza lunară de calcul al contribuţiei de asigurări sociale, contribuţiei de asigurări sociale de sănătate, respectiv al contribuţiei asiguratorii pentru muncă.
Asupra stimulentului de risc se datorează numai impozitul prevăzut de Legea nr.227/2015, cu modificările şi completările ulterioare.
Solicitările primite de la furnizorii de servicii sociale vor fi monitorizate de Agenţia Naţională pentru Plăţi şi Inspecţie Socială
Agenţia Naţională pentru Plăţi şi Inspecţie Socială centralizează de la nivelul agenţiilor pentru plăţi şi inspecţie socială judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti, solicitările primite de la furnizorii de servicii sociale şi le transmite Ministerului Muncii şi Protecţiei Sociale în termen de 10 zile calendaristice de la data primirii acestora.