Prăbușirea avionului pilotat de miliardarul Dan Petrescu. Scenariul la care nu s-a gândit nimeni
- Sabina Popescu
- 7 octombrie 2021, 06:30
O defecțiune la motorul aeronavei Pilatus PC 12, pilotată de miliardarul Dan Petrescu, sau un stop cardio-respirator ar putea fi cauzele ce au condus la tragedia în care opt oameni, inclusiv omul de afaceri amintit, și-au pierdut viața, spun specialiștii care au analizat imaginile de la momentul accidentului.
La momentul pilotării avionului, cerul nu era complet acoperit de nori, plafonul nu era unul compact. Potrivit specialiștilor, în neagra zi de 3 octombrie 2021, meteorologii nu au emis avertizări de fenomene meteorologice periculoase deasupra Italiei, în zona principalului oraș din teritoriul de nord, Milano. Astfel, nu au avut loc nici turbulențe, nici furtuni, motiv pentru care dezorientarea spațială a pilotului aeronavei nu poate fi luată în calcul în ceea ce privește cauzele care au condus la tragedie.
Datele concrete analizate de specialiști arată următoarele: înainte de a coborî în vrie, aparatul de zbor a atins peste 1.500 de metri altitudine, după care a căzut accelerat cu câte 20-30 de metri pe secundă. În doar 75 de secunde, avionul înregistra impactul inevitabil cu solul.
Posibil scenariu al tragediei: O defecțiune la motorul avionului
Una dintre ipotezele lansate de specialiști în ceea ce privește cauzele prăbușirii avionului se referă la o defecțiune a motorului. Într-un astfel de scenariu, pilotul ar fi trebuit să încerce să coboare până aproape de sol aeronava astfel încât să capete viteză și să se redreseze în condiții de urgență.
„După ce văd eu aici, la unghiul cu care cade avionul și la altitudinea lui, adică el este în picaj și este și într-o ușoară mișcare în jurul axului longitudinal, el este scăpat de sub control! Un scenariu posibil ar fi să fi pierdut puterea motorului și în cazul ăsta, dacă ar fi insistat să rămână în zbor, i-a pierdut controlul. (...)
Să ai o reacție și să decizi să preiei comanda, să acționezi, e foarte puțin timpul. La cum este el față de verticală nu pare a fi așa ceva, pentru că în mod normal, când îl aduci într-o poziție de coborâre, nu îl aduci în verticală, pentru că din verticală este greu. Cu cât ești mai în verticală, cu atât mai mult ai nevoie de spatiu ca să redresezi, pentru că ai nevoie, în definitiv, de o rază și raza aia descrie un cerc care nu trebuie să atingă un obstacol sau pământul, ceea ce, în poziția asta, era puțin probabil.”, a spus fostul director al Direcției de Aviație Civilă din Ministerul Transporturilor, Dan Andrei, după analiză imaginilor.
A suferit Dan Petrescu un stop cardio-respirator?
Expertul în aviație a mai lansat o ipoteză, anume un posibil stop cardio-respirator suferit de pilot, miliardarul Dan Petrescu, ceea ce l-ar fi putut conduce în imposibilitatea de a pilota aeronava.
„Un alt scenariu ar fi incapacitatea pilotului, asta înseamnă că pilotul a suferit o comoție cerebrală, un accident cerebral, indiferent ce și a pierdut controlul avionului.”, a adăugat fostul director al Direcției de Aviație Civilă din Ministerul Transporturilor, potrivit stirileprotv.
În astfel de cazuri de accidente aviatice, comisia de investigatori analizează toate informațiile pe care le are la dispoziție și întocmește un raport preliminar în termen de 30 de zile. Specialiștii dispun de două aparate de înregistrare separate din cutia neagră, cu ajutorul cărora pot să asculte convorbirile din cabină, precum și convorbirile radio. Tot prin intermediul acestora, investigatorii găsesc detalii cu privire la parametrii avionului - înălțimea, viteza și unghiul de înclinare. În funcție de aceste date, anchetatorii pot să tragă o concluzie referitoare la cauzele ce au condus la producerea accidentului.
Amintim că pe data de 3 octombrie 2021, un avion Pilatus PC 12, de mici dimensiuni, înmatriculat în România, s-a prăbușit în apropiere de Milano. Aeronava a decolat la ora 13:03, iar la scurt timp, la 13:12, s-a prăbușit. Opt oameni au murit, printre care și miliardarul Dan Petrescu, despre care se spune că ar fi cel mai bogat român.