Poți rămâne fără bani pe card. Alertă pentru clienții BRD, BCR și BT

Retragere bani. Sursa foto: Arhiva EVZ

Înainte de sărbătorile de iarnă, clienții băncilor BRD, BCR și Banca Transilvania sunt atenționați cu privire la o nouă metodă de fraudă care a apărut în rândul utilizatorilor de carduri. Escrocii folosesc apeluri telefonice care par a veni din partea băncilor respective pentru a obține datele personale ale clienților. Aceste fraude pot duce la pierderi financiare semnificative, iar băncile au emis deja avertismente pentru a ajuta românii să se protejeze înainte de sărbători.

Fraudele telefonice care vizează clienții băncilor românești

În perioada sărbătorilor de iarnă, clienții băncilor BRD, BCR și Banca Transilvania sunt avertizați cu privire la o nouă metodă de fraudă.

Potrivit unui comunicat emis de BRD și confirmat și de celelalte două bănci, escrocii folosesc apeluri telefonice false, provenite de la numere care par a fi oficiale ale băncii, pentru a obține informații personale și financiare de la clienți. Scopul acestora este de a păcăli victimele pentru a le fura datele de pe cardurile bancare.

Conversație telefonică Sursa foto: Pixabay

Cum acționează infractorii și ce trebuie să faci pentru a te proteja

Escrocii sună clienții și se dau drept angajați ai băncii, cerându-le informații personale, inclusiv detalii despre carduri. De asemenea, aceștia pot inventa scenarii, cum ar fi câștigarea unei moșteniri sau donații, pentru a solicita o taxă pentru eliberarea fondurilor, taxă care nu există în realitate.

Băncile avertizează că nu vor solicita niciodată astfel de plăți și recomandă tuturor clienților să nu răspundă la astfel de apeluri. Dacă există vreo îndoială, este esențial ca utilizatorii să contacteze banca direct, folosind numerele de telefon oficiale.

Recomandări pentru prevenirea fraudelor bancare

Pentru a evita să devină victime ale fraudelor telefonice, BRD, BCR și Banca Transilvania recomandă tuturor clienților să fie extrem de atenți atunci când primesc apeluri de la numere necunoscute.

Băncile subliniază faptul că niciodată nu vor solicita date confidențiale prin telefon și că orice solicitare de acest tip ar trebui ignorată. Clienții sunt încurajați să își protejeze informațiile financiare și să verifice orice apel suspect direct cu banca la care sunt clienți, scrie Romaniatv.net