Fraudele telefonice care vizează clienții băncilor românești
În perioada sărbătorilor de iarnă, clienții băncilor BRD, BCR și Banca Transilvania sunt avertizați cu privire la o nouă metodă de fraudă.
Potrivit unui comunicat emis de BRD și confirmat și de celelalte două bănci, escrocii folosesc apeluri telefonice false, provenite de la numere care par a fi oficiale ale băncii, pentru a obține informații personale și financiare de la clienți. Scopul acestora este de a păcăli victimele pentru a le fura datele de pe cardurile bancare.
Cum acționează infractorii și ce trebuie să faci pentru a te proteja
Escrocii sună clienții și se dau drept angajați ai băncii, cerându-le informații personale, inclusiv detalii despre carduri. De asemenea, aceștia pot inventa scenarii, cum ar fi câștigarea unei moșteniri sau donații, pentru a solicita o taxă pentru eliberarea fondurilor, taxă care nu există în realitate.
Băncile avertizează că nu vor solicita niciodată astfel de plăți și recomandă tuturor clienților să nu răspundă la astfel de apeluri. Dacă există vreo îndoială, este esențial ca utilizatorii să contacteze banca direct, folosind numerele de telefon oficiale.
Recomandări pentru prevenirea fraudelor bancare
Pentru a evita să devină victime ale fraudelor telefonice, BRD, BCR și Banca Transilvania recomandă tuturor clienților să fie extrem de atenți atunci când primesc apeluri de la numere necunoscute.
Băncile subliniază faptul că niciodată nu vor solicita date confidențiale prin telefon și că orice solicitare de acest tip ar trebui ignorată. Clienții sunt încurajați să își protejeze informațiile financiare și să verifice orice apel suspect direct cu banca la care sunt clienți, scrie Romaniatv.net