Un psiholog a întocimt portretul robot al șoferilor care, încălcând regulile elementare de circulație, produc cele mai multe accidente rutiere. În opinia psihologului Eduard Puiu este vorba despre oameni care se cred superiori celorlalți, care nu conștientizează riscurile la care se supun.

„Sunt oameni dependenți de adrenalină și atunci viteza combinată cu muzica dată foarte tare în mașină creează un soi de adicție. Sunt oameni care au altfel de deprinderi la volan și anume de a depăși foarte mult, de a se băga în fața altora în așa fel încât să-și testeze aceste capacități, dar capacitatea lor de a conștientiza riscul este foarte redusă”, a declarat Eduard Puiu, citat de Digi 24.

De asemenea, numărul mare de accidente de pe drumurile publice din România, sunt explicate prin lipsa de maturitate emoțională, teribilismul, inconștiența și dependența de adrenalină a multora dintre șoferi.

Mai mulți specialiști în conducere defensivă au analizat comportamentul unor conducători auto în trafic. Este vorba despre cei care încalcă, în mod obișnuit, regulile de circulație și care sunt predispuși la comiterea unor accidente rutiere.

Un alt expert în psihologie: „imatur emoțional”

Emil Răzvan Gâtej este doctor în psihologie, specialist în siguranță rutieră și în conducere defensivă. Acesta a descris tipul de șofer predispus la încălcarea regulilor de circulație care pune viața celorlalți în pericol, fără să-și dea seama de ceea ce face.

„Este imatur emoțional, se joacă, are impresia că condusul este o joacă și că el trebuie să ajungă primul.  Avem foarte mari probleme în zona aceasta, nu se pune în locul celuilalt, nu se gândește că cel care iese de pe o bandă ar avea nevoie și el să se înscrie în trafic. Este un șofer care nu suportă să fie învins, pe fondul imaturității emoționale, este orgolios. Este agresiv, altă caracteristică psihologică”, a explicat doctorul în psihologie, conform aceleași surse.

România este pe primul loc în Uniunea Europeană la numărul de accidente rutiere cu victime. În fiecare an, un număr mare de români mor pe șosele. Se estimează că procentul victimelor care își pierd viața în accidente rutiere, în România, este dublu față de media înregistrată în Uniunea Europeană.