Cheltuielile polonezilor pentru bijuteriile de înaltă calitate au crescut cu 10,6% în 2017, mai mult decât dublul ratei de creștere a PIB-ului de 4,6% anul trecut.
Creșterea anuală a fondurilor acordate de consumatorii polonezi pentru bijuterii de lux, ceasuri și alcool este de așteptat să fie de 11% în următorii trei ani, potrivit thenews.pl
Unul dintre segmentele cele mai dinamice care se extind în sectorul bunurilor de lux din Polonia este bijuteria de înaltă calitate împodobită cu diamante și pietre prețioase. Piața poloneză atrage un număr tot mai mare de producători din străinătate.
Valoarea mărfurilor exportate de brandurile italiene de bijuterii în Polonia a crescut cu 15% în 2016, ajungând la 44 milioane de euro (183 milioane PLN), potrivit Oficiului Central de Statistică al țării (GUS). Cosmetica și alcoolul, în special vinul, șampania, cognacul și brandy , au cunoscut o creștere dinamică în ultimii ani. Polonezii mai optează pentru spa-uri și hoteluri de lux.