Ministerul japonez al Transporturilor a cerut, ieri, inspectarea tunelurilor rutiere construite pe acela?i proiect ca cel care s-a pr?bu?it duminic?, incident în urma c?ruia au murit nou? oameni.
Guvernul nipon a promis o examinare minu?ioas? ?i a indicat c? vor fi, probabil, necesare investi?ii semnificative în ceea ce prive?te infrastructurile rutiere care, dup? modelul tunelului pr?bu?it, dateaz?, în parte, din perioada de puternic? cre?tere economic? din anii 1950-1970. De asemenea, potrivit BBC,poli?i?tii japonezi au f?cut un raid în birourile operatorului tunelului Sasago. Televiziunile locale au difuzat imagini cu oamenii legii intrând în birourile centrale ale companiei Central Nippon Expressway (Nexco) din ora?ul Nagoya.
„Credem c? vârsta tunelului este una dintre primele cauze posibile”, a declarat un responsabil al întreprinderii Nexco, care administreaz? obiectivul unde s-a produs accidentul, la aproximativ 80 km vest de Tokyo. Echipa de ingineri au început, luni, s? examineze mai multe tuneluri construite pe acela?i model, în împrejurimi. În Japonia ar exista aproximativ 20 de tuneluri de acest tip.
Imaginile din interiorul tunelului au ar?tat buc??i de beton zdrobite, indicând o posibil? sl?bire la nivelul structurii centrale. Potrivit Nexco, inspec?iile, care au loc de cinci ori pe an, constau într-un examen vizual pentru a detecta eventuale fisuri sau alte anomalii, fiind efectuate de asemenea verific?ri acustice. „Da, au fost aici s? fac? inspec?ii în birourile noastre. Cooper?m pe deplin cu ei”, a spus purt?torul de cuvânt al companiei Central Nippon Expressway (Nexco) din Nagoya, Osamu Funahashi, citat de AP. Tunelul din Sasago, unde s-a produs catastrofa, este unul dintre cele mai lungi din Japonia (4,7 km), buc??ile de ciment din tavan pr?bu?indu-se pe o distan?? de 80 de metri.