Mii de maşini şi de pietoni trec zilnic peste o construcţie şubredă, dar lăsată de Primăria Capitalei în afara listei de priorităţi. Din Podul Eroilor se desprind tot mai multe ţevi şi plăci de beton. În plus, calea de rulare a podului a început să se lase sub povara zilnică şi au apărut valuri, iar în carosabil există fisuri serioase.

Potrivit lui Sebastian Pop, inginer în construcţii drumuri şi poduri, autorităţile ar trebui să remedieze imediat "defecţiunea", având în vedere faptul că Eroilor este unul dintre cele mai tranzitate poduri din Capitală. "Trebuie făcută o expertiză pentru a sta bili din ce cauză au căzut ţevile şi bucăţi din pod şi pentru a stabili dacă e afectată structura de rezistenţă", a explicat acesta.

Directoarea Ad ministraţiei Străzilor, Alina Roman, nu e însă îngrijorată. Se bazează pe expertizele realizate anul trecut: cifrele specialiştilor primăriei spun că podul ar fi sigur. Într-un cuvânt, starea de la faţa locului e "satisfăcătoare", iar structura de rezistenţă a podului nu e afectată.

"Nu poţi să intervii la structură, dacă expertiza spune că nu e nevoie, ar fi considerate cheltuieli fără folos. Vom interveni punctual, pentru a remedia problema apărută", a explicat Roman. Aceasta a promis însă că va trimite inspectori în zonă, iar – dacă vor fi constatate probleme – se vor lua măsuri.

Primăria are alte şase poduri pe lista de priorităţi

Oricum, există proiecte, a adăugat directoarea. Potrivit Alinei Roman, pe viitor, toate podurile din Capitală vor intra într-un program de reparaţii capitale.

"Noi am expertizat podurile şi anul trecut, nu avem probleme. Vor mai fi expertizate încă o dată, şi vor intra într-un amplu program de reparaţii, dacă e necesar", a precizat Roman.

Şi, după cum se laudă reprezentanţii municipalităţii, se va începe cu podurile Tei Toboc, Lac IOR, Ciurel, Tei, Bordei şi Timpuri Noi, care ar trebui să devină 100% sigure din punctul de vedere al circulaţiei rutiere.

"Un obiectiv important a fost realizarea de reparaţii capitale la podurile rutiere deja existente, aflate, în mare majoritate, în stare de degradare şi care prezentau un risc mare pentru siguranţa circulaţiei în această zonă. Şi mă refer la Podul Bordei, Lacul Tei, Lac IOR, Ciurel, Timpuri Noi, Tei Toboc", preciza, recent, şi primarul general al Capitalei, Sorin Oprescu. Iar, potrivit proiectului municipalităţii, lucrările la podurile enumerate sunt deja "în stadiu avansat de execuţie". Concret, reabilitarea constă în lucrări de desfacere şi demolări, de curăţare a albiei râurilor, de refacere a hidroizolaţiei şi a căii de rulare, de instalare a unor parapeţi de protecţie, precum şi în re pa raţii capitale ale infrastructurii şi suprastructurii.