Podul de la Brăila, într-o continuă reparație. Noi probleme cu asfaltul
- Iulia Moraru
- 11 iunie 2024, 16:26
Podul de la Brăila, inaugurat cu mai puțin de un an în urmă, se confruntă cu noi probleme legate de calitatea asfaltului. Problemele apar după ce în luna aprilie o bandă întreagă de circulație a fost complet reasfaltată, pentru a treia oară.
De la deschiderea sa în 6 iulie 2023, Golden Gate-ul românesc a fost reasfaltat de trei ori pe anumite sectoare, s-au instalat sute de piulițe la parapetul podului și s-au efectuat lucrări de intervenție pentru a corecta tasarea acestuia în zona de urcare dinspre Brăila.
Podul de la Brăila are noi probleme cu asfaltul
Recent, șoferii au filmat și distribuit pe rețelele sociale imagini cu deteriorarea repetată a asfaltului, exact în aceeași zonă care fusese deja reparată.
Conducătorii auto exprimă nemulțumirea față de constructorul ce s-a ocupat de Podul de la Brăila, susținând că acesta nu își îndeplinește corect responsabilitățile, folosind materiale de calitate scăzută și executând lucrări superficiale, potrivit digi24.ro.
Podul reprezintă cea mai mare construcție de acest tip ridicată vreodată în România, clasându-se pe locul trei în Europa ca dimensiune. Este ultimul pod major înainte de vărsarea Dunării în Marea Neagră.
Costurile pentru această construcție depășesc 500 de milioane de euro, fonduri provenind din Uniunea Europeană.
230 de milioane de lei pentru a da podul în circulaţie
În primele zile ale lunii iunie, Ministrul Transporturilor și Infrastructurii, Sorin Grindeanu, a declarat că, după vizita sa la Drumul Expres (DEX6) Brăila-Galați, firma care a construit Podul de la Brăila solicită CNAIR suma de 230 de milioane de lei pentru a deschide circulația, deși proiectul este finalizat la aproximativ 90% pe ambele maluri.
Ministrul afirma atunci că acest lucru denotă rea-voință și că nu va tolera acest tip de șantaj. Acesta promite că vor fi luate măsuri în săptămânile și lunile următoare.
„Ca să fiu cât se poate de clar, în acest moment ne solicită, nu nouă, CNAIR-ului ca să fiu mai exact, 230 de milioane de lei, ca să dea drumul la circulaţie, deşi proiectul este finalizat şi pe malul brăilean şi pe malul tulcean (…) undeva la 90%, deci se poate da drumul la circulaţie. Nu, solicită încă 230 de milioane, altfel vor respecta termenul pe care îl au, octombrie 2024.
Asta înseamnă rea voinţă. Nu o să fim de acord, nici la minister, nici la CNAIR, cu acest tip de şantaj, iar măsurile pe care noi le vom lua, nu doar pe această lucrare, o să le vedeţi în săptămânile şi lunile viitoare”, a spus Sorin Grindeanu despre podul de la Brăila.