Podul de la Brăila, din nou în reparații. Restricții de circulație pentru șoferi

Podul de la Brăila. Sursa foto: Gov.ro

Brăila. Podul de la Brăila a intrat din nou în reparații, la doar un an de la inaugurare, după ce a suferit multiple avarii. De această dată, traficul este limitat la câte o bandă pe fiecare sens de circulație, cauzând neplăceri șoferilor. Construcția, care a avut un cost de 500 de milioane de euro, s-a confruntat cu probleme frecvente, punând sub semnul întrebării calitatea lucrărilor efectuate.

Noi lucrări pe podul de la Brăila. Circulația e închisă pe un sens

Începând de marți, 6 august, ora 9:00, traficul pe podul de la Brăila a fost deviat pe Calea 1, permițând circulația în ambele sensuri, pentru a permite efectuarea lucrărilor de reparație pe Calea 2. Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a anunțat că restricțiile vor rămâne în vigoare până pe 26 august. Scopul acestor lucrări este frezarea și așternerea unui strat de îmbrăcăminte bituminoasă, esențial pentru menținerea siguranței și calității carosabilului.

Direcția Regională de Drumuri și Poduri Buzău a precizat că, în această perioadă, circulația se va desfășura cu restricție de viteză de 30 km/h. Devierea traficului de pe Calea 2 pe Calea 1 începe la kilometrul 7+000 și se revine la Calea 2 la kilometrul 3+000. Măsura este necesară pentru a asigura desfășurarea în siguranță a lucrărilor și pentru a minimiza disconfortul resimțit de șoferi.

Podul de la Brăila. Sursă foto: Captură video Facebook

Problemele au fost filmate de șoferi în urmă cu scurt timp

Recent, șoferii au distribuit pe rețelele sociale clipuri video care arată deteriorarea repetată a asfaltului pe podul de la Brăila, exact în aceleași locuri care fuseseră deja reparate. Această situație a stârnit indignare în rândul conducătorilor auto, care și-au exprimat nemulțumirea față de calitatea lucrărilor efectuate.

Aceștia acuzau atunci constructorul responsabil de proiect că nu și-a îndeplinit corect responsabilitățile, folosind materiale de calitate inferioară și executând lucrări superficiale. Aceste deficiențe au dus la deteriorarea rapidă a suprafeței de rulare, generând riscuri pentru siguranța rutieră și disconfort pentru șoferi. Criticile sunt susținute de imagini și înregistrări video care demonstrează starea proastă a infrastructurii.

Podul de la Brăila, considerat cea mai mare construcție de acest tip din România și clasat pe locul trei în Europa ca dimensiune, reprezintă o investiție majoră de peste 500 de milioane de euro. Finanțarea a fost asigurată în principal din fonduri europene, ceea ce ridică întrebări cu privire la utilizarea acestor resurse și la responsabilitatea celor implicați în proiect.

230 de milioane de lei pentru ca Podul de la Brăila să fie dat în circulaţie

În primele zile din iunie, Sorin Grindeanu, Ministrul Transporturilor și Infrastructurii, a făcut declarații importante referitoare la stadiul proiectului Drumul Expres Brăila-Galați. Conform afirmațiilor sale, firma responsabilă de construcția Podului de la Brăila a cerut CNAIR suma de 230 de milioane de lei pentru a permite deschiderea circulației, deși lucrările sunt finalizate în proporție de aproximativ 90% pe ambele maluri ale podului.

Ministrul Grindeanu a criticat această cerere ca fiind o formă de șantaj și a subliniat că nu va tolera astfel de comportamente. El a declarat că se vor lua măsuri ferme pentru a aborda această problemă și a preveni situații similare în viitor. Grindeanu a accentuat că, în opinia sa, solicitarea de fonduri suplimentare este o dovadă de rea-voință din partea constructorului.

De asemenea, Grindeanu a precizat că, în ciuda solicitării de bani suplimentari, proiectul ar putea fi finalizat și deschis circulației conform termenului stabilit. Ministrul a subliniat că atât ministerul, cât și CNAIR, vor acționa pentru a asigura respectarea angajamentelor și pentru a combate comportamentele necorespunzătoare ale contractorilor, având în vedere importanța acestui proiect major pentru infrastructura rutieră din România.