Pod nou peste Canalul Dunăre-Marea Neagră

Pod nou peste Canalul Dunăre-Marea Neagră

În portul Constanţa Sud-Agigea au început astăzi lucrările la podul rutier de peste Canalul Dunăre-Marea Neagră, în aval de ecluza Agigea.

Obiectivul este finanţat din fonduri europene şi va fi finalizat în iunie 2011, pentru a fi legat de autostrada ocolitoare a Constanţei. Lucrările, în valoare de 35 milioane euro, includ de fapt execuţia acestui pod rutier, a viaductelor de acces, a drumurilor de acces spre port şi pentru conexiunea cu varianta ocolitoare a Constanţei, precum şi a pasajelor de trecere la nivel cu calea ferată, parcările, clădirile de la porţile 7 şi 10 ale portului.

Secretarul de stat în Ministerul Transporturilor Marin Anton a ţinut să precizeze că lucrarea este de o utilitate deosebită. „Leagă partea de sud a portului Constanţa cu Autostrada Bucureşti-Constanţa şi în acelaşi timp realizează legătura între cele două părţi ale portului, eliminandu-se traficul greu din municipiul Constanţa”, afirmat Anton. Directorul Administraţei Portului Constanţa, Ion Bălan, a arătat că prin construirea acestui pod rutier va fi preluat traficul a cel puţin 15.000 de maşini grele care vin zilnic spre port. „Podul rutier va avea o lungime de 900 de metri cu viaducte cu tot, o deschidere de 180 metri şi o înălţime de 18 metri deasupra Canalului Dunăre Marea Neagră”, a precizat şeful de şantier Radu Oatu, reprezentant al companiei constructoare Apolodor.

Investiţii de 250 de milioane de lei

Materialele de construcţie, structura metalică, sunt fabricate în România, doar cablurile de susţinere fiind din străinătate. Secretarul de stat Marin Anton a subliniat că „în următorii ani în portul Constanţa vor fi investiţii, din fonduri europene, în jur de 250 milioane euro”.

Este vorba şi de continuarea lucrărilor la digul de larg pe o lungime de 1,5 km, lucrare de peste 100 milioane de euro, în jurul căreia s-a declanşat un imens scandal, cu acuze politice, după ce o firmă germană care a câştigat licitaţia a fost contestată, iar instanţa a decis prin hotărâre irevocabilă anularea licitaţiei. Astfel, lucrarea care avea termen de finalizare 24 luni, poate fi amânată cu un an şi fondurile europene se pot pierde prin nerespectarea termenelor contractuale.

Cât despre Autostrada Soarelui, deşi în urmă cu o lună ministrul Radu Berceanu spunea la Constanţa că la anul în luna iunie se va circula pe un fir de la Cernavodă la Constanţa, secretarul se stat Marin Anton crede că „acest lucru va fi posibil la sfârşitul lui 2011, în funcţie de banii pe care îi are Ministerul Transporturilor”.

Ne puteți urmări și pe Google News