PMP vrea să înapoieze bucureștenilor timpul pierdut în trafic

PMP vrea să înapoieze bucureștenilor timpul pierdut în trafic

PMP propune un pachet de 10 măsuri pentru fluidizarea circulaţiei rutiere în Capitală, în condiţiile în care bucureştenii pierd cu 80% mai mult în trafic decât în condiții normale

Măsurile au fost gândite având în vedere că din statistici rezultă că, peste doi ani, Capitala va ajunge un oraş blocat, a precizat, ieri, deputatul Valeriu Steriu, preşedinte executiv al formaţiunii. „Astăzi pierdem în jur de 40 de ore stând în trafic. Deci, avem niște cifre care ne arată, în clipa de față, că întrun an de zile un bucureștean stă, practic, o lună întreagă în trafic, în aceste ambuteiaje pe care încă nu le-a soluționat nimeni în atâta vreme”, a arătat Steriu.

Soluțiile PMP

Cele 10 măsuri ale partidului condus de Traian Băsescu, care se înscriu în Planul de Mobilitate Urbană Durabilă (PMUB), sunt:

Ne puteți urmări și pe Google News

● Prioritizarea lucrărilor pentru lărgirea Centurii Capitalei;

● Legea Bucureştiului Metropolitan, pentru rezolvarea problemei traficului rutier din Capitală. Prin această lege, judeţul Ilfov va fi inclus în Bucureşti;

● Inițiativă legislativă care să restricționeze accesul vehiculelor de transport public care nu îndeplinesc norma Euro 5;

● Proiect de lege care susține înlocuirea a minimum 30% din flota de vehicule ale Regiei Autonome de Transport Public București cu vehicule electrice, conform recomandărilor UE;

Semafoare sincronizate

● Utilizarea aplicațiilor mobile care oferă date de trafic în timp real pentru sincronizarea semafoare lor din București și fluidizarea circulației;

● Initiațivă legislativă care să oblige realizarea infrastructurii de transport public înainte de construirea cartierelor de la periferia Bucureștiului;

● Proiect de lege care să încurajeze traficul mixt prin combinarea mersului pe bicicletă cu accesul la transportul public suprateran, dar și la metrou;

● Proiectul de lege „Tichete pentru Biciclete”, realizat de Valeriu Steriu, deputat PMP, adoptat de Senat, și care poate fi implementat din 2017;

● Inițiativă legislativă care să schimbe reorganizarea actuală a Bucureștiului;

● Proiect de lege care va interzice retrocedările de teren de pe spațiile verzi, deja amenajate - precum parcurile din București, pentru a îmbunătăți calitatea aerului.

„Tabloul dezastrului rutier din Capitală”

Steriu a prezentat, tot ieri, situația critic[ a Bucureştiului: 1,2 milioane de mașini în Capitală, folosite în peste 50% dintre deplasările bucureștenilor. La orele de vârf, dimineața și seara, bucureștenii petrec cu 80% (între 51 și 61 minute zilnic) mai mult timp în aglomerație, decât în condițiile unui trafic fluid. Doar 35% dintre bucureșteni folosesc transportul public, acuzând proasta coordonare, întârzierea sosirii vehiculelor, condițiile insuportabile, lipsa unui număr suficient de vehicule. Din 475 de tramvaie, 297 au un grad de uzură de peste 100%, fiind un real pericol. Doar 54% dintre tramvaie funcționează, agravând problemele de aglomerație în mijloacele de transport și crescând timpul de deplasare al călătorilor. Numai 1% dintre locuitorii Capitalei folosesc bicicleta, invocând lipsa infrastructurii adecvate (benzi, piste). 30% din liniile de tramvai au nevoie de modernizări urgente, neputând asigura o viteză mai mare de deplasare.