România. Sorin Grindeanu a vorbit despre stadiul lucrărilor din Capitală, cât și despre autostrăzile și drumurile expres în lucru. Până la finalul acestui an, Ministrul Transporturilor susține că are planuri mari.
Sute de kilometri de autostradă până la final de an
Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, a anunțat luni seară că se așteaptă să inaugureze până la sfârșitul anului încă aproximativ 200 de kilometri de autostradă. El a subliniat că eforturile intense din 2022, când au fost pregătite și lansate numeroase licitații, încep să se concretizeze în lucrări pe teren, cu termene care se întind până în 2025.
Totodată, Grindeanu a menționat că proiectele pentru care a dat undă verde au costuri estimate la peste 10 miliarde de euro, apropiindu-se de 15 miliarde. În prezent, România are aproape 800 de kilometri de autostradă și drum expres în construcție, mai exact 780 de kilometri, potrivit declarațiilor ministrului.
Întrebat despre impactul războiului din Ucraina și întărirea flancului estic al NATO asupra acestor lucrări, Sorin Grindeanu a afirmat că se construiește peste tot, nu doar în estul țării. De asemenea, a subliniat că drumul expres Focșani-Brăila este în fază de licitație, iar Podul Brăila se află deja în lucru, cu intenția de a extinde drumul expres până la Portul Constanța.
Spre Constanța se continuă lucrările și pe A0
„La A0, sper să închid semicercul sudic. În acest moment sunt dați 50 de kilometri, jumătate din proiect. În toamna acestui an, spre sfârșitul anului, trebuie să se finalizeze ultimul segment de pe semicercul sudic. Când vii dinspre Pitești spre Constanța, să mergi doar pe autostradă, astfel încât tot traficul să fie deviat de pe centură, direct pe autostradă“, a explicat ministrul Transporturilor.
Sorin Grindeanu susține că e ministrul care a construit cei mai mulți kilometri de autostradă
Declarațiile nu s-au oprit aici. Acesta susține că este ministrul care a construit cei mai mulți kilometri de autostradă:
„De când sunt ministru, am dat în circulație 202 de kilometri de autostradă și drum expres. Până la sfârșitul anului, sper să ajung la 400. Știți cine e pe locul 2? Ministrul Szilaghi, care are vreo 90. Sunt vreo câțiva miniștri cu 20 sau chiar 0 kilometri“, a subliniat Grindeanu.
Sorin Grindeanu, despre lucrările din Capitală
În ceea ce privește lucrările la primul tronson al magistralei de metrou M6, care va lega Piața 1 Mai de mall-ul Băneasa, acestea au avansat la un stadiu de 15-16%. În paralel, pentru cel de-al doilea tronson, care va extinde linia de metrou de la Băneasa până la Aeroportul Otopeni, a fost emisă autorizația de construire, iar lucrările urmează să înceapă în săptămânile următoare. Sorin Grindeanu a subliniat că pe prima secțiune au început bine lucrările, iar cele două tronsoane vor fi monitorizate îndeaproape pentru a asigura progresul necesar.
Referindu-se la calendarul proiectului, ministrul a menționat că lucrările pentru al doilea tronson vor intra în faza de execuție în scurt timp, după ce autorizațiile necesare au fost obținute. El a subliniat că termenele finale de finalizare pentru cele două tronsoane sunt 2027 pentru primul tronson și 2028 pentru cel de la Băneasa la Otopeni, asigurând astfel că metroul va lega în curând capitala de aeroport.
Ministrul a discutat și despre impactul acestor lucrări asupra traficului rutier, subliniind că Ministerul Transporturilor a colaborat cu Primăria Capitalei pentru a sincroniza cât mai bine intervențiile pe teren. Grindeanu a explicat că eforturile sunt concentrate pe minimizarea disconfortului pentru șoferi și locuitori în timpul desfășurării proiectului, asigurând totodată că finanțarea pentru magistrala M6 este asigurată și că lucrările vor continua în ritm susținut.
„Eu zic că, atât cât a ţinut de noi, am încercat să corelăm aceste lucrări cu cele care ţin de Primărie”, a explicat Grindeanu, în acest context.
Pe 9 august, Metrorex a anunțat obținerea autorizației de construire pentru Lotul 1.2 al Magistralei 6 de metrou, un pas semnificativ în realizarea proiectului care va lega stațiile 1 Mai și Aeroportul Internațional Henri Coandă – Otopeni. Această lucrare este executată de consorțiul Gülermak Ağir Sanayi Insaat Ve Taahhüt A.S. și Somet SA, în baza unui contract semnat cu Metrorex, și vizează un traseu de 7,6 km care va cuprinde stațiile Tokyo și Aeroport Otopeni.