Piloții TAROM, criticați de Marcel Ciolacu. Este o mare jignire la adresa românilor
- Cristian Raducanu
- 10 iulie 2024, 18:11
România. Premierul Marcel Ciolacu a comentat, miercuri 10 iulie, blocajul care a generat haos pe Aeroportul Internațional Otopeni și care a ruinat vacanțele pasagerilor companiei naționale TAROM.
Marcel Ciolacu intervine în blocajul TAROM
Premierul Marcel Ciolacu este de părere că TAROM a procedat contrar principiilor unei companii de stat „care funcționează într-un stat dezvoltat și democratic așa cum este România”. Liderul de la Palatul Victoria a opinat că greva ascunsă a piloților a fost o mare greșeală față de români, față de clienți.
Ciolacu a adus în discuție pasagerii care au fost nevoiți să doarmă pe jos după ce cursele au fost anulate. Totodată, premierul a condamnat și „artificiul legal” la care au recurs piloții TAROM pentru a masca „greva neanunțată”.
„Tebuie să anunţi! E dreptul fiecăruia să facă grevă anunţată. Nu am niciun drept nici eu nici nimeni să recurgem la astfel de artificii să punem oamenii pe drumuri sau să doarmă în aeroport”, a punctat Marcel Ciolacu.
30 de piloți s-au declarat inapți de zbor
Mai departe, Ciolacu a condamnat și abordarea TAROM în fața clienților. În acest sens, prim-ministrul a precizat că operatorul aerian nu a acționat corect și în concordanță cu principiile unui stat democratic. Așa cum este România.
„Cred că a fost o scăpare! Sper ca cei care s-au implicat în acest lucru, să îşi fi dat seama în acest moment că nu este abordarea corectă într-un stat dezvoltat şi democratic cum este România”, a mai arătat premierul. Situația de la TAROM a fost criticată și de Sorin Grindeanu, ministrul Transporturilor.
Fostul premier este de părere că piloții sunt responsabili pentru blocajul de la Aeroportul Henri Coandă. Mai mult decât atât, Grindeanu a explicat că „greva spontană” a piloților se traduce prin pierderi de 2 milioane de euro.
TAROM, obligată să acorde despăgubiri de două milioane de euro
„Astăzi, pierderile datorate acestei situații sunt undeva la 2 milioane de euro. Poate un pic peste, dacă toți cei care au cursele anulate cer despăgubiri. Și au tot dreptul să o facă”. Ministrul Transporturilor a transmis că numărul piloților care s-au declarat „inapți de zbor” a crescut la 30. Ceea ce înseamnă aproximativ 20% din numărul total al piloților care lucrează pentru TAROM.
De asemenea, Grindeanu a mai precizat că operatorul aerian de stat a angajat 10 noi piloți. Pasagerii care au avut cursele anulate pot trimite o solicitare de compensare la adreasa despagubire8iulie@tarom.ro. Călătorii vor atașa cererile și documentele necesare. Adică: nume-prenume pasageri, număr de zbor, copia biletelor de călătorie și codul rezervării, așa cum cere Regulamentul EC 261/2004.
De asemenea, acolo unde este cazul, călătorii pot trimite la aceeași adresă de e-mail și dovada plății pentru cheltuielile suplimentare. Cum ar fi cazare, masă sau transport. Foarte important, pasagerii trebuie să menționeze forma de compensare pentru care optează, bani sau vouchere electronice.