Pierderi de 199 miliarde Euro. Cererea lui Jean-Michel Jarre. HOROSCOPUL LUI DOM’ PROFESOR

Pierderi de 199 miliarde Euro. Cererea lui Jean-Michel Jarre. HOROSCOPUL LUI DOM’ PROFESOR Zodii. Sursa foto: Arhiva EVZ

De exemplu, în Sicilia, toată familia înconjoară via, spunând în gura mare rugăciuni - să ne amintim că insula a fost colonie grecească şi că la Siracuza a murit marele Arhimede. În Franţa se fac mici ofrande la fiecare colţ al viei. La noi, în România, se face, sau, mai curând se făcea, un cârnat caltaboş special numit „bundărete”. Stăpânul viei pleacă dis-de-dimineaţă cu traista cu bundăretele, ţuică, dacă vrea struguri de vin şi vin roşu, dacă vrea struguri de masă.

La fiecare colţ al viei taie o ramură, o unge cu funingine din vatră şi cu untură de la Ignat, muşcă din bundărete şi bea o gură de băutură. Apoi, închinându-se către Răsărit spune: „Doamne, să-mi faci struguri cât bundăretele!”. Iar adresându-se viei „Bună dimineaţa, vie, faci struguri, sau te tai!”. Coardele tăiate se pun cruce peste piept şi se aduc acasă unde se plantează, devenind „Norocul viei”.

Un ameste de obiceiuri arhaice, precreştine (poate un simulacru de Mistere) cu o pojghiţă, o vopsea subţire creştină!

„În această zi se întâmpină iarna cu vara şi se iau la luptă!” Elena Niculiţă-Voronca, Datinile... vol. II, 1998, pagina 258.

Ne puteți urmări și pe Google News

Doamnelor și domnilor, dacă nu știți vă spun că în anul 1993 a fost lansat filmul “Groundhog Day”, cu Bill Murray și Andie MacDowell. Regizat de Harold Ramis. Un mare succes, un film de colecţie, notat de severul IMDb cu nota 8,1. Titlul filmului a fost tradus în limba română “Ziua cârtiţei”. O să mă refer altă dată la sensul ascuns al traducerii.

Filmul tratează subiectul generos al unui personaj, un meteorolog, prins într-o buclă a timpului în Punxsutawney, unde venise să relateze despre marmota Phil, normal, pe 2 februarie. “Routine is the metronome marking most of our time on earth. Phil's gift is to see the routine and seize the day.” a spus celebrul critic Richard Corliss în “Time” referindu-se sofisticat şi filosofic atât la film, cât şi la realitate.