România. Nevoile românilor cresc de la o zi la alta, dar majoritatea se abțin de la cumpărături deoarece veniturile lunare nu sunt pe măsura necesităților. Dar și în aceste condiții piața modei își revine ușor după pandemie.
Piața modei în România își revine
În general românii cheltuiesc în jur de 3,4 miliarde de lei pe îmbrăcăminte şi încălţăminte pentru copii. Și pentru că noul an școlar bate la ușă, părinții își vor dubla cheltuielile în acestă toamnă.
De remarcat faptul că românii dau de aproape de patru ori mai puţini bani pentru copii față de cheltuielile pe haine şi pantofi pentru femei. În topul magazinelor de îmbrăcăminte se află Pepco, Zara, H&M, LC Waikiki şi Sinsay.
Piaţa modei pentru copii a avut nevoie de aproape cinci ani pentru a reveni la nivelul de dinaintea pandemiei. În comparație cu celelalte segmente care cuprind cele de damă şi bărbaţi, cel al hainelor pentru copii este dominat de Pepco, un discounter polonez care are 38% din totalul vânzărilor.
La ce produse au scăzut vânzările
Mai mult, vânzările de îmbrăcăminte şi de încălţăminte pentru copii se vor apropia în acest an de 3,4 miliarde lei, potrivit datelor oferite de compania de cercetare de piaţă Euromonitor, o companie de cercetare a pieței.
Potrivit analizei realizată de zf.ro., 2024 este primul an în care valoarea pieţei își revine la nivelul pe care-l avea înainte de a se declanșa pandemia de COVID-19. A fost o perioadă grea deoarece s-a înregistrat un declin uriaș al cererii deoarece oamenii au stat în case, iar magazinele au funcţionat cu restricţii și online.
Dacă în anul 2020, vânzările de haine şi pantofi pentru cei mici au scăzut cu 20%, în anul următor a început să îşi revină uşor mai ales după ce au fost ridicate restricțiile.
Mai trebuie amintit că până în anul 2023 piaţa modei nu a mai atins nivelul de dinaintea pandemiei, lucru care s-ar putea întâmpla în 2024.