„Piața ideilor”- Robert Turcescu: „Companiile sunt atente să nu le prindă ziua de mâine de partea greșită a baricadei”
- Carmen Alecu
- 26 iunie 2020, 15:03
În emisiunea „Piața ideilor”, pe evz.ro, Radu Popa și Alecu Racoviceanu au dezbătut, dimpreună cu deputatul Robert Turcescu, situația în care se află marile companii, în actualul război simbolic din România și SUA.
Invitații lui Radu Popa au vorbit pe larg despre efectul dezastruos al mișcărilor antirasiste din SUA asupra marilor companii.
„Sunt firme care și-au lăsat magazinele jefuite doar pentru a arăta că sunt alături de manifestanți”, a spus Robert Turcescu
Acesta a adăugat că, în momentul de față, nu mai există noțiunea de „publicitate negativă tot publicitate e”.
„Companiile sunt foarte speriate de ceea ce înseamnă publicitate negativă. În ciuda faptului că avem de-a face cu niște giganți mondiali, în momentul în care... Uite, îți dau un exemplu: Victoria's Secret. Când s-a anunțat, la un moment dat, că unul dintre sutiene provoacă cancer, a fost o chestiune de acum câțiva ani, și s-a răspândit chestia asta în zona online, le-au căzut vânzările... A fost o nenorocire curată”, a declarat Robert Turcescu.
Puterea de boicot a online-ului
Alecu Racoviceanu este de părere că mare parte din această situație este cauzată de puterea online-ului.
„ Da, pentru că online-ul induce o putere de boicot senzațională”, a spus Racoviceanu.
Robert Turcescu consideră că sub presiunea noii puteri exercitată de online, companiile au devenit „proactive” în diversele situații conflictuale.
„Și acuma, în momentul în care apar mișcări de astea violente de stradă, companiile sunt foarte atente ca nu cumva să le prindă ziua de mâine de partea greșită a baricadei. Și atunci sunt chiar proactive în astfel de situații. Și vin și spun „Dăm bani. Ce vreți să vă mai facem? Suntem cu voi”.
Nu mai contează, nu se mai uită dacă protestul ăla este justificat sau nu. Dacă are o temelie solidă, apropo de violența cu care se propagă sau de viteza cu care se propagă. Nu, e un protest. Ce vor ăștia? Vor să salvăm pitulicile. Domnule, donăm 100 de milioane pentru pitulici. Mâine, niciun fel de problemă.
Dărâmă statuile. Aș fi vrut să văd, la un moment dat, o companie mare. Nu știu, SEO-ul de la Google, SEO-ul de nu știu unde să iasă să spună „Bă, băieți, până la Churchill. Sau până la Cervantes. Și chiar să le tragă o înjurătură. Imediat, dacă ar fi făcut chestia asta, veneau ăia din Consiliul de Administrație și spuneau „Bă, ne-ai terminat, ne-au căzut acțiunile cu 30 la sută la Bursă. Închidem șandramaua””, a spus Robert Turcescu.