Pfizer a dat un boom economic. Profiturile gigantului farmaceutic sunt fabuloase

Vânzarea de vaccinuri pe tot parcursul pandemiei Covid-19 a umplut conturile companiei Pfizer pe măsură ce strategia de vaccinare dă roade în continuare la nivel mondial.

Gigantul farmaceutic din New York a raportat marți un câştig de 4,9 miliarde de dolari în primele trei luni ale anului. Iar prognoza de profit pentru tot anul 2021 datorită cererii mari de vaccin, este pe aceeași linie ca până acum. Compania, împreună cu partenerul său german BioNTech, anticipează venituri mari şi pentru următorii trei ani.

Pfizer aproape că și-a dublat proiecțiile de vânzări pentru vaccinul Covid-19 în acest an, de la 15 miliarde dolari la aproximativ 26 miliarde dolari. Partenerii se așteaptă să poată livra aproximativ 2,5 miliarde de doze de vaccin în acest an, inclusiv 300 de milioane de doze pentru SUA și deja se pregătesc pentru vaccinările anuale ale populației.

Pfizer a început să dezvolte mai multe vaccinuri

În 2018, a început un parteneriat cu BioNTech axat pe crearea unui vaccin antigripal cu o nouă tehnologie numită pe scurt ARNm. Acest tip de vaccin folosește material genetic pentru a învăța sistemul imunitar să producă anticorpi dacă virusul real infectează pe cineva.

Vaccinul lor s-a dovedit a fi eficient cu peste 90% și a câștigat rapid aprobarea de urgență în toate tările, evitând în același timp întârzierile de fabricație și întrebările de siguranță care îi afectează pe unii rivali din domeniul farmaceutic.

„Parteneriatul cu BioNTech a fost o lovitură de geniu sau de noroc”

Acum, partenerii testează un potențial vaccin de rapel și continuă să testeze vaccinul cu două doze la noi grupuri de pacienți, inclusiv femeile însărcinate, copiii cu vârsta cuprinsă între 12 și 15 ani și copiii de la șase luni la 11 ani. De asemenea, cele două companii lucrează la noi forme de vaccinuri cu o durată mai mare de valabilitate și cerințe mai puțin stricte cu privire la congelare.

Pfizer testează, de asemenea, atât o pastilă, cât și un alt medicament ca tratamente COVID-19

Pfizer, care împarte costurile și profitul de pe urma vaccinului cu BioNTech, a raportat vânzări în primul trimestru de 3,46 miliarde de dolari în toate țările. Într-o conferință online, Pfizer a prezentat cele trei niveluri de preț pentru vaccin, în funcție de situația financiară a fiecărei țări. În SUA, Pfizer percepe 19,50 dolari pentru fiecare doză, mult sub costul Prevnar și al multor alte vaccinuri.

Mai mult, Pfizer a raportat un venit net trimestrial de 4,88 miliarde de dolari adică 86 de cenți pe acțiune. Aceasta a crescut de la 3,36 miliarde de dolari -  60 de cenți pe acțiune, în aceeași perioadă a anului trecut, când pandemia de coronavirus global a început să declanșeze blocaje, iar vizitele la medici, testele de diagnostic și noile rețete pentru alte medicamente au scăzut semnificativ.

Câștigurile ajustate au crescut cu 48%, la 5,26 miliarde de dolari, adocă 93 de cenți pe acțiune, cu mult peste 79 de cenți faţă de ce se aștepta pe Wall Street. Veniturile au fost de 14,58 miliarde de dolari , în creștere cu 45% și, de asemenea, cu mult peste previziunile de 13,49 miliarde de dolari, scrie apnews.