Cu ocazia Summitului NATO de la Bucureşti, la care se va aborda şi problema securităţii energetice, companiile petroliere din România au găsit un bun prilej pentru a-şi face reclamă.
Recurgând la o suită de sponsorizări, cele mai puternice firme de pe piaţa carburanţilor - Petrom şi Rompetrol - îşi vor asocia numele cu un eveniment la care vor participa şefi de stat din ţări în care activează coloşi energetici precum Exxon Mobile (SUA), Shell (Marea Britanie) sau Gazprom (Rusia). Sponsorizări cu canistra Cele 500 de limuzine Ford şi Mercedes destinate şefilor de stat şi miniştrilor din ţările participante la Summitul NATO din 2-4 aprilie vor circula prin Bucureşti cu carburanţii donaţi de Petrom. „Am fost contactaţi în vederea unei sponsorizări, căreia i-am dat curs. Este vorba de 60.000 de litri de carburanţi, adică un volum suficient de mare ca să asigure necesarul pentru toate autovehiculele utilizate de Ministerul de Externe“, confirmă reprezentanţii Petrom. Faptul că Petrom va umple rezervoarele „oficiale“ va da ocazia companiei să apară pe toate afişele de prezentare a summitului, din Bucureşti şi sălile de conferinţe. Sponsorizarea va fi de aproximativ 612.000 de euro, iar pentru fiecare autoturism oficial au fost alocaţi, în medie, 120 de litri de carburanţi pentru perioada summitului. Compania Rompetrol a făcut tot un contract de sponsorizare, semnat însă cu Jandarmeria Română. „În ianuarie 2008 am încheiat un contract cu jandarmeria prin care am livrat bonuri valorice care vor fi utilizate în perioada summitului“, ne-au spus reprezentanţii companiei. Valoarea bonurilor ar depăşi 50.000 de euro. Benzinăriile-supermarket În altă ordine de idei, companiile petroliere nu se aşteaptă la modificări majore ale profiturilor pe perioada summitului. Deşi mulţi bucureşteni vor părăsi Capitala în drumul spre mare sau munte, câştigurile pe care le pot avea companiile în aceste zone sunt contracarate de pierderile din Bucureşti. „Este greu de cuantificat dacă vor exista încasări suplimentare pentru că, în opinia noastră, consumul total va rămâne constant. Deşi pot exista fluctuaţii în termeni comerciali, ele nu sunt atât de mari“, susţin reprezentanţii Petrom. Pe de altă parte, multe magazine vor fi închise în perioada summitului, iar benzinăriile ar putea funcţiona ca supermarketuri. În acest sens, companiile anunţă că vor asigura o posibilă suplimentare a cererii de produse nonpetroliere în staţii. OTOPENI-BUCUREŞTI
Benzinării închise ziua pe DN 1 Momentan, Petrom, Lukoil şi MOL, care deţin staţii pe culoarul oficial Otopeni- Bucureşti, au transmis că nu vor avea benzinării închise pe perioada summitului. În schimb, oficialii Rompetrol anunţă că, în intervalul 25 martie-6 aprilie, staţia proprie din Otopeni va funcţiona doar noaptea. „Rompetrol va da curs solicitării Inspectoratului pentru Situaţii de Urgenţă şi va limita alimentarea cu carburanţi la benzinăriile de pe traseu. Singura staţie Rompetrol afectată este cea de la Otopeni“, se arată într-o reacţie a companiei.