Petrolierul, aflat sub pavilion panamez, se afla încă în flăcări în largul Sri Lanka, vineri, pentru a doua zi consecutiv, sporind temerile unei catastrofe ecologice la scară largă în Oceanul Indian.
Nave ale armatei din Sri Lanka și ale gărzilor de coastă indiene depun mari eforturi pentru a stinge incendiul de pe navă, sprijinite de un elicopter care lansa apă pe pupa navei.
Petrolierul New Diamond, care transportă 270.000 de tone de petrol brut și 1700 de tone de motorină, a emis un apel de urgență după ce o explozie s-a produs în sala mașinilor.
Marina din Sri Lanka a precizat că flăcările nu s-au propagat în zona încărcăturii cu petrol și a combustibilului diesel.
„Informațiile preliminare ale echipajului au confirmat că un marinar filipinez a murit ieri într-o explozie a cazanului”, a declarat marina într-un comunicat.
Petrolierul, având o lungime de 330 de metri , din clasa VLCC (Very Large Crude Carrier) transporta 23 de membri ai echipajului, din care 18 filipinezi și cinci greci.
Toți au fost evacuați joi, cu excepția marinarului mort.
Ofițerul trei al petrolierului, tot filipinez, a fost grav rănit, suferind arsuri, și este internat în Kalmunai, la 360 de kilometri est de Colombo. Starea sa este stabilă, potrivit purtătorului de cuvânt al marinei.
India vecină a trimis nave ale gărzii de coastă și ale marinei.
Petrolierul se afla la aproximativ șaizeci de kilometri est de coasta Sri Lankăi când a emis semnalul de primejdie. S-a deplasat apoi în derivă, în cursul nopții de joi spre vineri, zece kilometri în direcția litoralului.
Marina din Sri Lanka a estimat, vineri, că nu există niciun pericol imediat pentru litoral, dar și-a exprimat îngrijorarea cu privire la riscul unei scurgeri masive de petrol, o maree neagră cu consecințe dezastruoase pentru mediu.
Plecat din Kuweit cu destinația portul indian Paradip, „New Diamond” este cu aproximativ treizeci de metri mai lung decât cargoul japonez MV Wakashio, care a eluat la sfârșitul lunii iulie pe un recif din sud-estul insulelor Maurițius, deversând cel puțin 1.000 de tone de păcură în mare înainte de a se rupe în două, trei săptămâni mai târziu.
Foto: Fleetmon