Peste 700 de profesori de informatică consideră că este necesar ca Ministerul Educației să introducă ore de algoritmi și programare la nivel elementar în liceu. Specialiștii au declarat că orice elev trebuie să cunoască această materie.
Profesorii de informatică încurajează introducerea unei ore de algoritmi și programare la nivel elementar, în trunchiul comun al claselor de la liceu. Președintele Uniunii Profesorilor de Informatică (UPIR) cere ca Ministerul Educației să ofere mai multă atenție acestui lucru.
Specialiștii au declarat că nu este pentru prima dată când încearcă să discute cu Ministerul despre această problemă. Ora de algoritmi și bazele programării pe tot parcursul claselor IX-XII va continua, „de fapt, planul cadru existent în prezent la gimnaziu”.
„Considerăm că orice absolvent trebuie să aibă abilități digitale materializate în utilizarea calculatorului și a programelor dar și în capacitatea de a gândi structurat, algoritmic și de a putea construi singur un program simplu care coordonează un dispozitiv. Competențele în domeniul algoritmilor și programării elementare trebuie astfel verificate la examenul de bacalaureat în proba multidisciplinară“, se mai arată în comunicat.
Mai multă informatică în liceu
“Statisticile actuale spun că este o criză acută de specialiști și oameni cu minime competențe IT&C, iar cetățenii români sunt pe ultimul loc în Europa în privința competențelor digitale. De aceea facem un demers către MEN, să acorde importanța cuvenită informaticii în examenele de sfârșit de ciclu de învățământ și în trunchiul comun al planului cadru.
Invocăm, în primul rând, documentul realizat împreună cu ANIS, trimis către Minister de mai bine de un an în urmă [n. red. atașat mai jos, în format .pdf]. Iată propunerea noastră:
1. Informatica trebuie să aibă un loc important în planul cadru la liceu, indiferent de profil, de aceea susținem existența a unei ore de algoritmi și bazele programării pe tot parcursul claselor IX-XII, în toate clasele de liceu. Aceasta va continua, de fapt, planul cadru existent în prezent la gimnaziu.
2. De asemenea, solicităm ca în proba multidisciplinară de bacalaureat să existe și elemente de algoritmi și programare.
Facem precizarea că demersul nostru nu se referă la planul cadru pentru clasele de matematică-informatică, ci mai ales la acelea care nu au prevăzut nicio oră pentru studiul bazelor informaticii”, transmit profesorii, potrivit edupedu.ro