Autoritățile din domeniului turismului au anunțat că peste 100.000 de români sunt așteptați să ajungă în acest week end la malul Mării Negre. Poliția Română a anunțat că traficul pe A2 și pe Drumul Național 39, între Constanța și Vama Veche este unul aglomerat.
Vineri, la finalul programului de muncă, autostrada A2 a fost luată cu asalt de locuitorii din București, dar și din sudul României, care vor să petreacă două zile de vară autentică pe litoral.
Centrul Info Trafic al Poliției Române a anunțat la ora 15.30, că pe Autostrada Soarelui există valori crescute de trafic. În acest sens, polițiștii le cer șoferilor să conducă preventivă pentru a evita producerea de accidente.
”A2, București - Constanța: valori de trafic ridicate în zona localității Fetești, județul Ialomița, acolo unde, pentru fluidizare, polițiștii deviază ocazional autovehiculele pe două benzi pe sensul către Constanța”, se arată în comunicarea oficială a Info Trafic.
De asemenea, traficul între Constanța și Vama Veche a înregistrat o creștere semnificativă, pe DN 39, Constanța - Vama Veche, între stațiunile Eforie Sud și Eforie Nord.
De la 1 iulie vor crește tarifele
Gradul de ocupare al camerelor de hotel în stațiunile de pe litoral a ajuns la 80 la sută. Din acest motiv, estimează patronatul de resort, estimează că peste 100.000 de români vor ajunge la Mamaia, dar și în stațiunile din sudul litoralului pentru plajă și voie bună.
Începând cu prima zi din luna iulie, tarifele pe litoral la cazare și masă vor crește cu 30 la sută. Fiind vorba despre ”full sezon”, hotelierii vor majora prețul pentru camere.
Prețurile la șezlonguri rămân deocamdată la fel, respectiv undeva între 30 și 50 de lei, în funcție de plajă, dar nu este exclus ca acestea să crească dacă va exista o cerere mare.
Bugete mai mari pentru promovare
Hotelierii susțin că este nevoie de un buget mai mare pentru promovare în condițiile în care sumele alocate de la bugetul de stat, sunt total insuficiente.
Zilele trecute, la Constanța, hotelierii au avut o ședință unde s-a discutat despre promovarea mai intensă a turismulu românesc.
„Noi avem 1,4 milioane de lei buget de promovare la nivel de România. Cu 1,4 milioane de lei cred că nu putem să promovăm nici trei hoteluri de aici, ce vorbim?! Dacă noi nu punem mâna să ne adunăm și să ne unim un pic pentru țărișoara asta, putem să uităm că avem turism aici. În primul rând, va trebui să ne uităm în jurul nostru să vedem cum a fost promovată Bulgaria, cum a fost promovată Grecia, și de acolo să luăm exemple și cei care conduc Ministerul Turismului să ne ajute pentru a reuși să promovăm cât mai bine litoralul românesc și muntele, pe care nu trebuie să-l uităm în nicio clipă, nici vara, nici iarna”, susține Călin Cosma.