Permis limitat pentru aceste categorii de șoferi. Criteriile provoacă revolte

Sursa foto: Dreamstime.com

UE provoacă scandal în rândul automobiliștilor care contestă măsurile de restrângere a drepturilor pentru șoferii vârstnici. Propunerea care urmează să fie reglementată are la bază statisticile care arată că șoferii în vârstă sunt mai predispuși să provoace accidente rutiere. Contestatarii susțin că acest lucru nu corespunde realității.

UE provoacă scandal în rândul automobiliștilor europeni care nu sunt de acord cu restricțiile care ar putea fi impuse șoferilor vârstnici. Propunerea de reglementare are la bază statistici și studii care indică faptul că șoferii în vârstă sunt mai predispuși la accidente rutiere. Contestatarii susțin că acest lucru nu corespunde realității. Mai mult, în opinia lor, vârsta înaintată nu are legătură cu capacitatea de a conduce un autovehicul.

ADAC, cel mai important club auto din Germania, nu este de acord că șoferii vârstnici își pierd abilitățile de a șofa. Acest subiect este viu disputat între susținătorii măsurilor propuse de Bruxelles și cei care le contestă.

UE provoacă scandal în rândul șoferilor. Există voci care arată că este nevoie de examine medicale periodice, mai dese, pentru șoferii de anumită vârstă. Alte voci resping această abordare, vorbind despre o discriminare. Oficialii de la Bruxelles spun că este nevoie de o reformă în acest domeniu pentru a preveni accidentele rutiere.

UE provoacă scandal între șoferi

Proiectul propus de UE prevede ca permisele de conducere să fie valabile doar șapte ani pentru persoanele în vârstă de 60 de ani și peste. Vârsta va fi redusă la cinci ani pentru cei în vârstă de 70 de ani și peste. Iar în cele din urmă permisul de conducere va fi valabil doar doi ani în cazul persoanelor de peste 80 de ani. Cei care vor să șofeze în continuare, după depășirea pragurilor de vârstă vor trebui să se supună unor examene medicale.

UE provoacă scandal, printr-o astfel de măsură. Clubul auto ADAC, din Germania, se opune acestor schimbări care va afecta numeroși membri ai săi. Organizația nu crede că astfel de măsuri vor avea drept consecință mai puține evenimente pe șosele.

„ADAC consideră că sistemul existent – așa-numitul legat de evenimente – pentru procedurile de testare este suficient și subliniază că motivul nu poate fi doar vârsta”, scrie clubul de trafic pe site-ul său. Deși scăderea performanței este posibilă odată cu creșterea în vârstă, „riscul de accidente în rândul șoferilor în vârstă nu este excepțional de mare”, arată reprezentanții clublui.

Sursa foto: captură video

Asociația recunoaște că există probleme

Pe de altă parte, asociația recunoaște că bolile și medicamentele asociate vârstei înaintate pot avea un impact negativ asupra siguranței pe șosele. Cu toate acestea, ADAC este de părere că noile reglementări ar trebui respectate de toate categoriile de vârstă. Clubul este de părere că obligația legală de a efectua teste de aptitudini pentru vârstnici este „neproporționată”. În opinia lor, șoferii în vârstă își adaptează stilul de conducere la situația de pe șosele.

UE provoacă scandal în rândul automobiliștilor cu aceste propuneri. Mulți cetățeni, ale căror voci nu sunt auzite în spațiul public au o altă părere. Portalul online autoscout24.de a realizat un sondaj în rândul a 1.000 de șoferi cu vârste cuprinse între 18 și 65 de ani. Iar majoritatea dintre cei care au participat sunt de părere că testele regulate de aptitudine sunt normale la bătrânețe.

Majoritatea sunt în favoarea introducerii unei limite de vârstă de 70 de ani, pentru șoferi.