Codul Rutier. Permis de conducere special pentru SUV-uri

Codul Rutier. Permis de conducere special pentru SUV-uriPermis de conducere. Sursa foto: Arhiva EVZ

S-a propus introducerea un permis special pentru conducerea SUV-urilor. Aceste mașini puternice ar reprezenta un pericol enorm pentru pietoni, bicicliști și șoferii de mașini mai mici.

Potrivit proiectului de raport redactat de eurodeputata Verzilor, Karima Delli, mașinile de tip SUV nu doar că ocupă extrem de mult spațiu și sunt mai puțin eficiente din punct de vedere energetic, dar ele ar fi și mai susceptibile de a fi supuse unor coliziuni decât autoturismele ușoare, cu consecințe mult mai grave.

Ea a susținut că permisul B actual pentru conducerea mașinilor și camionelor „nu este complet adecvat pentru cele mai grele autoturisme”. Pe de altă parte, ea dorește un nou permis B+, care poate fi aplicat vehiculelor și camionetelor care cântăresc mai mult de 1,8 tone.

Permis de conducere special pentru SUV-uri

Ea a propus ca șoferii să poată obține un permis B normal doar după o perioadă de probă de doi ani și doar de la vârsta de 21 de ani.

Șoferii care conduc mașini de lux de tip SUV, precum cele Audi Q7, Volvo XC90 dar și BMW X5, ar fi obligați prin intermediul acestei legi să își obțină permise actualizate. De asemenea, în cazul în care șoferii au o vârsta mai mică de 21 de ani, nu vor mai avea dreptul de a conduce această tipologie de autoturism greu.

S-a descoperit cine poluează mai tare ca un SUV

Șoferii mașinilor SUV vor avea nevoie de un permis de conducere special

Delli a adăugat că ar putea exista scutiri pentru scopuri profesionale sau speciale, cum ar fi vehiculele de urgență.

Se va ține cont de infracțiunile rutiere

În plus, deputata franceză propune un sistem de permise de conducere la nivelul Uniunii Europene bazat pe puncte. Acest sistem ar ține evidența infracțiunilor rutiere și ar revoca sau suspenda permisele de conducere atunci când se ating anumite limite. Deputatul a scris că un astfel de sistem „are potențialul de a reduce drastic numărul accidentelor și deceselor de pe drumurile noastre”.

În ciuda faptului că pachetul de măsuri de siguranță rutieră al Comisiei din martie a inclus o propunere de descalificare a conducătorilor auto la nivelul UE pentru infracțiuni grave, nu există un sistem la nivelul UE care să gestioneze punctele de penalizare și interdicțiile de conducere, potrivit POLITICO.