Perioada de tranziție către mașinile electrice provoacă agitație în sectorul auto
- Iulia Moraru
- 22 iulie 2024, 19:29
Europa. Giganții din sectorul auto și-au exprimat îngrijorările cu privire la data limită până la care trebuie să introducă mașinile electrice și să renunțe definitiv la producerea celor pe benzină și motorină.
Luca De Meo, directorul general al Renault, a accentuat importanța reducerii costurilor pentru a îndeplini obiectivele privind automobilele electrice, având în vedere cererea scăzută și incertitudinile legate de reglementări.
Trecerea la mașinile electrice pune industria auto pe jar
Luca De Meo a subliniat că, în ciuda încetinirii pieței, renunțarea la obiectivul de a interzice vânzările de automobile cu motoare pe benzină și motorină până în 2035 ar reprezenta o eroare strategică.
Astfel, directorul Renault a solicitat o mai mare flexibilitate în ceea ce privește termenul pentru această tranziție la mașinile electrice.
În contextul alegerilor europene, au apărut tot mai multe apeluri pentru ca Uniunea Europeană să renunțe la planul de interzicere a vânzărilor de automobile cu motoare pe combustie din 2035. Decizia va fi revizuită în 2026.
Industria auto cere mai multă flexibilitate pentru adoptarea noilor reglementări
„Avem nevoie de puțin mai multă flexibilitate cu privire la calendar”, a mai adăugat șeful Renault.
El a admis că Renault nu se află încă pe calea potrivită pentru a atinge obiectivul de a avea introduce 100% mașinile electrice până în anul 2035.
Potrivit acestuia, având în vedere că foarte puțini sunt interesați de vehiculele electrice, toată povara va cădea pe industria auto.
Factorii care au influențat negativ trecerea la mașinile electrice
Industria auto se confruntă cu provocări generate de incertitudinile reglementărilor și de concurența intensificată din partea producătorilor chinezi, în plus față de criza costului vieții pe piețele interne.
Acești factori au avut un impact negativ asupra tranziției către mașinile electrice.
În 2023, vânzările globale de automobile electrice au înregistrat o creștere de 35%, dar au scăzut în 2024.
Cu toate acestea, în luna iunie a acestui an, vânzările de autoturisme noi în Uniunea Europeană au crescut cu 4,3% comparativ cu anul anterior, deși înmatriculările de mașini electrice au scăzut ușor, potrivit Capital.