Pericol pe calea ferată în județul Constanța, unde a mai luat foc o locomotivă, În acest an, aproape că nu a fost săptămână în care să nu izbucneacă un incendiu la câte o locomotivă CFR. Ministerul Transporturilor nu a mai achiziționat de zeci de ani locomotive sau trenuri noi. În vreme ce statele europene pun accent pe dezvoltarea transportului feroviar, în România, acest sector a fost adus în pragul falimentului.
Pericol la CFR în județul Constanța, unde locomotiva unui tren a luat foc. Pompierii din cadrul ISU dobrogea au fost chemați de urgență ca să lichideze flăcările la un tren de marfă. Este vorba despre un transport de 39 de vagoane încărcate cu sulf care circulau în apropierea variantei CFR Constanța - Ovidiu.
Potrivit Inspectoratului pentru Situaţii de Urgenţă (ISU) Dobrogea, la faţa locului au fost mobilizate trei autospeciale de stingere incendii cu apă şi spumă. Pompierii au decuplat locomotiva care ardea de restul trenului astfel încât incendiul să nu se extindă. Ei au intervenit și au reușit să stingă incendiul înainte de o tragedie la CFR.
„A intervenit Detașamentul Palas cu 2 ASAS si Detașamentul Fripis cu 1 ASAS. Trenul este cu 39 de vagoane, încărcat cu sulf. Locomotiva a fost decuplată de restul garniturii de tren. Incendiul a fost lichidat”, a transmis ISU Dobrogea.
Conform sursei citate, în cadrul intervenției de la locomotiva CFR nu au fost înregistrate victime.
CFR un sector falimentar al Transporturilor
CFR are probleme din cauza parcului învechit de locomotive și vagoane. Materialul rulant este vechi de zeci de ani și nu a mai fost înlocuit. În acest an, încă din primăvară, nu a fost săptămână, aproape, în care o locomotivă să nu fi luat foc sau să se fi defectat. Oficialii CFR nu par foarte interesați de subiect, la fel ca și ministerul Transporturilor.
Abia în această vară, în condițiile în care locomotivele luau foc, una după alta, ministrul Sorin Grindeanu a anunțat că va achiziționa câteva trenuri. Insuficiente pentru a înlocui „vechiturile” din curtea CFR.
Încă din anii 2000, transportul feroviar a devenit cenușăreasa Ministerului Transporturilor. Miniștrii care s-au succedat, rând pe rând, au fost mai interesați de autostrăzi. Drept care, investițiile în căile ferate au rămas la un nivel foarte redus. La acestea s-au adăugat și managementul foarte prost la companiile din cadrul CFR, caracterizat prin risipa banilor. Iar acum România nu are nici autostrăzi, nici transport feroviar.
Astfel, în vreme ce Uniunea Europeană pune accentul pe dezvoltarea transporturilor feroviare, considerate mai eficiente decât cele rutiere, în România sectorul a ajuns în faliment. Și nici cu Sorin Grindeanu la conducerea Transporturilor nu sunt semne că își va reveni prea curând.