PDL, marele datornic al uninominalului

PDL, marele datornic al uninominalului

PSD, PDL şI PNL au cheltuit sume impresionante cu ocazia alegerilor parlamentare, singurii care au ieşit din campania electorală fără datorii fiind liberalii. Dacă social – democraţii au cheltuit cel mai mult cu ocazia alegerilor, democrat – liberalii sunt cei care au rămas cu cele mai mari datorii.

  • Potrivit Autorităţii Electorale Permanente(AEP), candidaţii PSD au totalizat cheltuieli de campanie care s-au ridicat la 29,3 milioane de lei, dintre care 24,5 milioane numai cu publicitatea (stradală, presă, radio, TV), tipăriturile şi alte materiale de promovare.
  • Pe locul doi în topul cheltuielilor se află PDL, cu 25,9 milioane de lei.

Conform ultimelor cifrelor prezentate de AEP, democrat – liberalii au investit în promovare 23,4 milioane de lei.

  • Ei sunt urmaţi de liberali, care au cheltuit în total 24 de milioane de lei, alocând părţii de promovare electorală 20,4 milioane de lei.
  • Dintre formaţiunile care au intrat în Parlament, cel mai puţin a cheltuit cu alegerile UDMR (3,2 milioane de lei). Maghiarii au alocat instrumentelor de promovare numai 2,3 milioane de lei.

Dacă celelalte trei partide au menţionat diverse sume cheltuite pentru sondaje, cercetări sau consultanţă, Uniunea a stipulat în rapotul de venituri şI cheltuieli că n-a cheltuit niciun leu.

Datorii record cu ocazia parlamentarelor

Ne puteți urmări și pe Google News

Pe de altă parte, cu ocazia ultimelor alegeri parlamentare partidele au acumulat şi cele mai mari datorii post- campanie.

  • Partidele de la guvernare, PDL şi PSD, se află în topul datornicilor cu 7,6 milioane de lei, respectiv 6,3 milioane de lei. Şi aceasta în ciuda puternicelor “pompări” de fonduri din partea finanţatorilor, care s-au ridicat la 22,9 milioane de lei pentru PSD şI 18,2 milioane pentru PDL.
  • În cazul UDMR datoriile se ridică la 763 de mii de lei, înregistrând venituri de 2,4 milioane de lei.
  • Doar liberalii au ieşit pe plus din campanie, cu 357 de mii de lei, aceştia beneficiind şi de cele mai “grase” venituri în campanie – 24,4 milioane de lei.

Citiţi şi: Liberalii au plătit scump fiecare vot