PASIUNEA care l-a UCIS! Povestea IMPRESIONANTĂ a mecanicului de tren, MORT la Merișor

PASIUNEA care l-a UCIS! Povestea IMPRESIONANTĂ a mecanicului de tren, MORT la Merișor

Unul dintre mecanicii de tren care a murit tragic în accidentul feroviar din zona Merișor, Alexandrul Garcea are o poveste de viață impresionantă. Bărbatul de 66 de ani și-a petrecut ultimele clipe din viață făcând ce iubea mai mult.

Originar din judeţul Gorj, Alexandru Garcea a lucrat la Petroşani, a ieşit la pensie de la Simeria şi s-a angajat în sistemul privat. Colegii de muncă povestesc că bărbatul a ieșit mereu în evidență prin dăruirea de care dădea dovadă la muncă. ”A fost mecanic aici la Petroşani şi apoi a fost transferat la Simeria. De acolo a şi ieşit la pensie şi s-a angajat la privat. Am lucrat împreună, locomotivele erau viaţa lui. A fost un foarte bun şi pasionat mecanic. Cu siguranţă, dragul pentru meserie a dominat când a decis să se angajeze şi după pensionare”, spune un coleg.

Colegii nu sunt marcați de tragedie. ”Îmi este foarte greu să vorbesc despre un coleg care şi-a dedicat viaţa meseriei. Imaginile de ieri nu le voi uita uşor, empatia nu poate fi descifrată în cuvinte. Cunoaştem rutina profesională, ne cunoaştem cu bune şi cu rele, cu plusuri şi cu minusuri. Eu mă pot apropia, e adevărat, de ceea ce au simţit cei doi colegi ai noştri, pentru că ştiu ce înseamnă să fii acolo (în locomotivă – n.r.), decodez mai uşor solicitarea lor, fiindcă înţeleg din interior întregul tablou al evenimentului”, spune mecanicul care a fost, sâmbătă, la faţa locului pentru recunoaşterea lui Alexandru Garcea, conform Mediafax. 

Bărbatul povesteşte efectat că presiunea în astfel de clipe este nemăsurabilă fiindcă responsabilităţile sunt multiple, iar cele ale propriei vieţi ajung pe ultimul loc. ”Cunoştea meseria din scoartă în scoarţă, cu toate responsabilităţile ei. Noi avem din prima oră de lucru până în a 12-a oră din program responsabilitatea siguranţei pe calea ferată.

Aceeaşi responsabilitate. Vorbesc şi de responsabilitatea propriei garnituri şi de cea a partenerilor la trafic, cum le spuneţi dumneavoastră. Sunt convins că i s-au derulat – pe repede înainte – toate ipotezele de lucru. Imaginaţi-vă că putea exista pe linie un tren care mergea în aceeaşi direcţie de mers. Putea să-l prindă din urmă, cu viteza scăpată de sub control pe un tronson cu restriţie de 40 de kilometri pe oră. Un om care simte meseria – şi la el nu existau dubii în acest sens – nu cred că s-a gândit o secundă să se autosalveze”, spune fostul coleg al mecanicului mort.

Localitatea hunedoreană Băniţa reprezintă vârful traseului Târgu-Jiu – Simeria. Până la Băniţa se urcă, se traversează Carpaţii, cum spun mecanicii, şi apoi începe coborârea.

Alexandru Garcea a murit împreună cu un coleg de-al său în vârstă de 51 de ani, ajutor de mecanic, în accidentul feroviar care s-a soldat cu deraierea a 14 vagoane dintr-o garnitură de 16.

 

 

Ne puteți urmări și pe Google News