Pasajul Doamna Ghica este inaugurat astăzi, după o întârziere de trei ani, însă acest lucru nu reprezintă o deschidere permanentă. Drumul va fi închis din nou, după o perioadă de aproximativ un an și jumătate.
Pasajul Doamna Ghica a fost subiectul unor lucrări care s-au întins pe o durată de cinci ani. O perioadă în care au apărut numeroase obstacole și întârzieri.
Pasajul dispune de patru benzi de circulație, organizate pe două sensuri de mers, și are o lungime totală de 216 de metri.
Pasajul Doamna Ghica se deschide circulației astăzi
Costul total al lucrărilor de proiectare și execuție se cifrează la 110.034.377,95 lei, fără TVA. Pasajul e proiectat pentru o viteză de 50 km/h, iar rampele de acces au o lungime de 96 de metri fiecare.
Prin urmare, s-au prevăzut două benzi de circulație pentru fiecare sens. Fiecare cu o lățime de 3,50 metri, și o bandă de încadrare de un metru.
Planul de proiectare a inclus, de asemenea, opțiunea de a dezvolta o linie de transport în comun electrificată de tip tramvai.
În acest caz, există posibilitatea de a crea două linii de tramvai pe axul podului. Ambele, separate de carosabil cu ajutorul bordurilor prefabricate. Cu exactitate, circulația pe acest pasaj va fi permisă timp de aproximativ un an și jumătate. Urmând ca apoi să fie închisă temporar pentru a permite construcția liniilor de tramvai în ambele direcții.
După aproximativ 2-3 ani de lucrări, Pasajul Doamna Ghica va fi redeschis circulației. Scopul principal al pasajului a fost să reducă congestia traficului la intersecția dintre Strada Doamna Ghica și Șoseaua Colentina.
Gabriela Firea promitea că pasajul va fi gata în 2020
Pe vremea aceea primar general al Capitalei, Gabriela Firea, sublinia că progresul lucrărilor la Pasajul Doamna Ghica este notabil. Ea spunea că se va continua efortul susținut pentru a finaliza construcția până în toamna anului 2020.
„Lucrările la Pasajul Doamna Ghica progresează in ritm alert! Vom lucra intens pentru a fi gata în aceasta toamnă. Astfel, se va rezolva problema traficului din această zonă.
Până acum, au fost realizate lucrări de relocare utilități și au fost efectuate lucrări de instalații pentru a putea devia traficul. De asemenea, a fost realizat zidul de sprijin adiacent zonei trotuarului și au fost demarate lucrările de săpătură și execuția zidului de sprijin la una dintre rampe”, scria edilul pe Facebook, în 2020.