Propunerea legislativă de simplicare a gestionării traficului aerian a fost aprobată astăzi, în primă lectură, de către membrii Parlamentului European, potrivit mediafax.ro.
Prin proiectul "Cerul Unic European", UE îşi propune reducerea zborurilor cu escală şi a duratei curselor aeriene, scăderea consumului de combustibil şi a emisiilor de carbon.
Primul pachet de măsuri (SES1) a fost adoptat în 2004, dar nu a dat rezultate, iar SES2 a fost lansat în 2009, SES2+ având scopul de a accelera reforma serviciilor în domeniul aviaţiei.
SES2+ are două elemente principale: înlăturarea barierelor naţionale pentru crearea unor rute mai scurte, care înseamnă şi un consum mai mic de combustibil, şi înfiinţarea a nouă "blocuri de spaţiu aerian" regionale, în locul celor 28 de sisteme de control al traficului aerian, pentru îmbunătăţirea performanţelor.
Eurodeputaţii doresc asigurarea "transparenţei bazei de calcul a tarifelor în funcţie de costuri". În plus, tarifele stabilite trebuie să încurajeze "furnizarea în condiţii de siguranţă, eficienţă, eficacitate şi durabilitate a serviciilor de navigaţie aeriană în vederea realizării unui înalt nivel de siguranţă şi rentabilitate".
"Cred că un serviciu trebuie modelat pentru beneficiar. În acest caz, beneficiarii sunt cei 600 de milioane de pasageri care zboară în Europa în fiecare an. Aceştia ar trebui să se bucure de siguranţă, de confort şi de un preţ corect. O arhitectură a spaţiului aerian bazată pe eficienţă şi nu pe graniţe poate aduce aceste beneficii", a declarat Marian-Jean Marinescu, inițiatorul proiectului, potrivit unui comunicat al PPE.