Părinții nu trebuie să trimită niciodată CNP-ul la şcoală pentru actualizarea datelor la școală, anunţă Iulian Cristache, președintele Federației părinților.
Părinții nu trebuie să trimită niciodată CNP-ul la şcoală. Mai exact, Federația de părinți lansează un avertisment cu privire la ce informaţii trebuie sau nu date la şcolilor. Iulian Cristache spune că unii cititori au semnalat faptul că de la școli li s-au cerut CNP-ul pentru a actualiza informațiile legate de comitetele de părinți.
„Dacă vorbeam de baze de date conectate cu ANAF sau alte instituții, atunci era nevoie de CNP. Repet, nu sunteți obligați să dați CNP-ul”, spune Iulian Cristache.
Părinții nu trebuie să trimită niciodată CNP-ul la şcoală
Iulian Cristache, președintele Federației părinților a explicat: „Unii inspectori generali școlari interpretează greșit niște simple adrese. Nu se solicită CNP-ul părinților. Nu au de ce”.
„Raționamentul este de a ne asigura că sunt completate rubricile deja existente în SIIIR (nu vorbim despre noi rubrici sau secțiuni) pentru a ne asigura că știm numele părinților care sunt în implicați în Consiliile de administrație ale școlilor și comitetele de părinți. Solicitarea vine din nevoia de a ne asigura că părinții sunt consultați și iau parte la procesele și demersurile privind prevenirea fenomenului de segregare școlară!”, explică preşedintele Federației de părinți.
Părinții nu trebuie să trimită niciodată CNP-ul la şcoală. Sursa foto: Facebook.
Lista oficială a datelor conforme pe care şcoala le poate solicita
Conform adresei Ministerului Educației, unitățile de învățământ vor actualiza/introduce în SIIIR următoarele date:
- Datele unităților școlare (structurilor) să fie corecte;
- Datele despre infrastructură – clădiri – să fie introduse/actualizate corect;
- Branșament la utilități (apă în mod special)
- Stare fizică clădiri
- Datele despre infrastructură – săli de clasă – să fie introduse/actualizate corect;
- Stare fizică sală
- Stare fizică mobilier
- Datele despre formațiunile de studiu (clasele de elevi) să fie introduse/actualizate corect;
- Datele despre elevii unității școlare să fie introduse/actualizate corect (și datele părinților care sunt implicați în consiliile de administrație a școlii / comitetele de părinți);
- Asocierea clădirilor la unitățile școlare să fie corectă;
- Asocierea sălilor de clasă la clădiri să fie corectă;
- Asocierea formațiunilor de studiu la clădiri să fie corectă;
- Asocierea elevilor la formațiunile de studiu să fie corectă.