Pedagogii și psihologii sunt de acord că lectura de la o vârstă fragedă face diferența în dezvoltarea ulterioară a copiilor. Un studiu realizat de Jessica Logan, profesor asistent de studii educaționale la Universitatea de Stat din Ohio, evidențiază că acei copii preșcolari cărora le sunt citite povești au aproximativ 1,4 milioane de cuvinte în plus în vocabular, comparativ cu micuții cărora nu le citește nimeni.

”Copiii care aud mai multe cuvinte vor fi mai pregătiți să le vadă tipărite atunci când intră la școală. Își vor dezvolta abilitățile de citit mai repede și mai ușor”, a explicat Jessica Logan. Ea a demarat studiul după ce a aflat, dintr-o altă cercetare, că un sfert din americani nu le citesc copiilor. Atunci a decis să studieze efectele fenomenului. ”Faptul că atât de mulți părinți nu le citesc copiilor este șocant pentru noi. Am vrut să aflăm ce înseamnă asta pentru copiii lor”,  a mai declarat ea.

Cercetătorii au lucrat împreună cu reprezentanții Bibliotecii Metropolitane Columbia, identificând că, unor copii cărora li se citește, li se îmbogățește vocabularul cu între 140 și 225 de cuvinte noi zilnic.

”Nu este vorba despre comunicarea zilnică. Cuvintele pe care copiii le aud în cărți sunt mult mai complexe, mult mai dificile decât cele pe care le aud în conversațiile părinților sau ai altor membrii ai familiei”, a mai arătat autoarea studiului.

Sursa: News.osu.edu