Parintele laptelui Fulga, "doctor" in marketing

Parintele laptelui Fulga, "doctor" in marketing

In doar opt ani, Raul Ciurtin a facut din Albalact un competitor pentru multinationalele din industria laptelui.

Geniu sau sansa? „Este vorba mai degraba despre multa munca”, spune Raul Ciurtin (35 de ani), presedintele de la Albalact. Cifrele compenseaza insa modestia proprietarului producatorului de lactate din Alba-Iulia.

Compania - de stat in urma cu opt ani - care a fost cumparata de Petre Ciurtin, tatal lui Raul Ciurtin, a intrat anul trecut in „categoria grea”, a celor mai mari cinci producatori de lactate din tara si se dueleaza pe rafturi cu multinationalele.

De la afaceri de 2,3 milioane de euro in 2000, compania a inregistrat anul trecut venituri de aproape 29 de milioane de euro, pentru ca in acest an sa bifeze jumatate dintr-o suta de milioane de euro.

O crestere de nu mai putin de 21 de ori a producatorului de lactate, in doar opt ani de la achizitia de catre familia Ciurtin, care detine acum putin peste jumatate din actiunile companiei, restul apartinand unui fond de investitii (13%) si actionarilor particulari, de pe Bursa RASDAQ (34%).

Din cabinet, in fabrica

La 27 de ani, cu o cariera de medic generalist in pregatire, Raul Ciurtin a lasat stetoscopul pentru a trece la carma unei fabrici de lactate, fara niciun fel de pregatire ca manager in spate.

„Nu cred ca mi se potrivea medicina. Am abandonat domeniul fara remuscari”, isi aminteste Ciurtin, mai degraba retinut in discutiile despre propria persoana.

A cunoscut succesul inainte chiar de a-si fi format o echipa de conducere: a dat lovitura cu laptele UHT (lapte cu perioada extinsa de valabilitate), lansat sub marca Fulga, intr-o perioada in care un singur astfel de produs mai exista pe rafturi.

„Albalact a crescut puternic odata cu lansarea laptelui pentru copii Fulga, produs sustinut de o campanie puternica de marketing si care le-a triplat vanzarile. Zuzu i-a plasat in topul producatorilor de lactate, insa Fulga este brandul care le-a asigurat un inceput in forta”, spune Valeriu Steriu, vicepresedintele competitorului LaDorna si presedintele Patronatului Roman al Laptelui.

Profitul, plasat inteligent Lansarea marcilor Fulga si Zuzu nu a fost o lovitura de teatru superficiala: crearea si introducerea in piata de noi produse s-a facut in jurul acestor doua marci, consolidate de la an la an cu bugete serioase de marketing, care au ajuns in ultimii doi ani sa depaseasca un milion de euro.

In planurile de scurta durata ale companiei este prevazuta lansarea pe piata a unor iaurturi si branzeturi traditionale romanesti, dar extinderea portofoliului de produse se va face in jurul acelorasi marci, sustinute pe partea de publicitate cu nu mai putin de trei milioane de euro. Castigurile au fost permanent reinvestite de Ciurtin, iar din aceasta toamna, compania va deveni un competitor si mai de temut in piata, dupa ce si-a deschis o a doua fabrica de lactate, tot in judetul Alba.

„Nu doar profitul a fost investit inteligent, ci si echipa din conducere e puternica. Directorul de vanzari e stabilit in Bucuresti, masura desteapta in conditiile in care jumatate din vanzari sunt realizate in Capitala. Directorul general, domnul Darzu, e o persoana respectata in Alba, este fostul sef de la Sanitar-Veterinari”, spune vicepresedintele LaDorna, principalul competitor al Albalact pe piata lactatelor.

„Pentru mine, cea mai importanta este acum familia, vreau sa recuperez timpul petrecut fara ei in ultimii ani”, spune Raul Ciurtin, care a lasat de curand functia de director general al companiei pentru a pastra doar presedintia producatorului de lactate.

PERFORMANTA

Albalact creste de doua ori peste piata > A inregistrat anul trecut o crestere de peste 70% a cifrei de afaceri, de peste doua ori mai mare decat ritmul de crestere al pietei de lactate (30%), ajungand la aproape 30 de milioane de euro.

> In ultimii ani, rezultatele s-au mentinut constant peste performantele celorlalti jucatori din industria lactatelor - 41% crestere in 2006 si 74% in 2005, iar ritmul de crestere e asteptat sa fie indeplinit si in acest an, cu venituri estimate la 50 de milioane de euro

> Compania, falimentara in 1999, a ajuns la o capitalizare bursiera de circa 100 de milioane de euro

> In 2006, titlurile Albalact (ALBZ) au ocupat locul cinci in topul celor mai active titluri la RASDAQ

Ne puteți urmări și pe Google News