Părintele Ioan Istrati: „Un prunc dăruiește sens întregului univers”

Părintele Ioan Istrati: „Un prunc dăruiește sens întregului univers”Părintele Ioan Istrati. Sursa Foto: Arhiva EVZ

Părintele Ioan Istrati a transmis un nou mesaj cu ocazia Sărbătorilor. Acesta a detaliat un episod negru din istorie, atunci când Irod a luat decizia de a măcelări mii de prunci. Părintele spune că „uciderea unui prunc sau a mai multor mii” face parte din același registru al iadului.

Părintele Ioan Istrati spune că episodul în care au fost măcelăriți copiii de către Irod este trecut ușor cu vederea la noi în societate. Acesta compară cu situația din Occident, unde episodul reprezintă o reflecție și o valorizare a vieții.

Părintele Ioan Istrati: Pruncii Betleemului şi pruncii Sodomei

Părintele Ioan Istrati crede că la noi trece prea uşor acest episod al istoriei fugare a lui Dumnezeu pe pământ:

„După Crăciun, toată creştinătatea evocă terifiată Măcelărirea copiilor de către Irod. O crimă de proporţii care nu pot fi evaluate niciodată. Unii încearcă să atenueze oroarea spunând că nu au fost 14 000 de prunci, ci doar câteva sute bune, ca şi cum uciderea unui prunc sau mai multor mii nu este din acelaşi registru al iadului.

În Occident mai ales, uciderea pruncilor este motiv de reflecţie, de valorizare a vieţii şi de gândire mai adâncă asupra adevăratelor priorităţi ale umanităţii. La noi parcă trece prea uşor acest episod al istoriei fugare a lui Dumnezeu pe pământ.

Părintele Ioan Istrati

„Un prunc este şi are tot ce-i mai bun pe lume”

Părintele Ioan Istrati spune că un prunc dăruieşte sens întregului univers:

„Este sinteza fericită a valorilor umanităţii. Toată nevinovăţia lumii este cuprinsă în ochii săi. Un om mic de tot, care are totul bun. Pruncul este paradigma teologică a creaţiei lumii, totul în el este „bine foarte”, nu are niciun micron de ură, de urâţenie, de răutate sau de păcat.

Doar păcatul strămoșesc ca slăbiciune a căderii, labilitate fiinţială a netemeiniciei strămoşilor. În acelaşi timp, un prunc dăruieşte sens întregului univers.

El poate aduce fericirea rodirii părinţilor lui, uneşte casele, schimbă minunat minţile născătorilor lui, nesomnul lor este odihnă preacurată, plânsul lui este făcător de bucurie”, a mai trimis Părintele Ioan Istrati.

Părintele Ioan Istrati

Părintele Ioan Istrati: Uciderea pruncilor de către Irod este începutul răutăţii totale

Un prunc reprezintă toată complexitatea creaţiei izvorâte din gândul cel de taină al lui Dumnezeu, crede Părintele Ioan Istrati:

„Uciderea pruncilor de către Irod, doar doar nu i-o lua cineva împărăţia este începutul răutăţii totale. Un prunc nu are nicio putere pe pământ. Toată puterea Lui este în cer. De-abia prin Cruce şi prin Înviere, Pruncul infinit poate spune: „Mi-a fost dată toată puterea în cer şi pe pământ”.

Un prunc nu poate merge, bate, mustra, nici măcar vorbi pe limbajul limitativ al oamenilor. Cu toate acestea în el există în miez, in nuce, toată complexitatea creaţiei izvorâte din gândul cel de taină al lui Dumnezeu. În ochii lui mici, se află ascunse în smerenie, toate lumile pe care le va vedea, gândi sau făuri în viaţa sa temporală şi în cea veşnică.

De aceea proorocia lui Ieremia este surprinzătoare: „Glas în Rama s-a auzit, plângere şi tânguire şi ţipăt mult. Rahila plângea pe fiii săi şi nu voia să se mângâie, pentru că nu mai sunt”. Când îţi moare un copil, durerea iscată în inima ta devine inima însăşi, prăpastia absurdului de suferinţă în care încap toate lacrimile acestei lumi” , a mai spus Părintele Ioan Istrati.

„Oare de ce Dumnezeu a ars Sodoma, cu tot cu pruncii din ea, dar n-a ars pe soldaţii lui Irod?”

Mesajul complet transmis de Părintele Ioan Istrati poate fi citit în rândurile următoare:

„De multe ori mi-am pus întrebarea: Oare de ce Dumnezeu a ars Sodoma, cu tot cu pruncii din ea, dar n-a ars pe soldaţii lui Irod? Creatorul ştia că pruncii născuţi în tărâmul păcatului perversităţii cumplite vor ajunge mai răi decât părinţii lor.

Căci nu există oprelişte în răutate, ea e infinită, ca şi iadul în care ajunge la sfârşit. Sodoma este chipul durerii nesfârşite a lui Dumnezeu de a vedea cum acei prunci minunaţi vor ajunge să fie terfeliţi de nefiinţă. El, Iubitorul de oameni, arde cu foc cetatea, pentru ca pruncii din Sodoma să nu ajungă la culmea răutăţilor.

Focul Sodomei a fost pus pentru salvarea veşnică a pruncilor din ea, pentru că cei mari erau deja infestaţi de urâciunea pustiirii. Moartea pentru aceşti prunci este scăparea lor definitivă de iad, este invalidarea unei vocaţii de răutate prin iubirea şi bunătatea lui Dumnezeu. Aşa că pruncii Sodomei sunt acum la lumină, ca o sfidare a iubirii împotriva întunericului care nu va putea să o cuprindă în veac.

„Ne oripilăm în zadar de drama pruncilor ucişi de Irod”

Părintele Ioan Istrati. În viaţa noastră, uciderea celor mai sfinte mădulare ale umanităţii continuă mult mai subtil, mai sistematic şi mai efectiv. Spitalele unde ar trebui să se audă glasurile cristaline ale vieţii sunt de fapt nişte abatoare ale umanităţii, unde sunt ucişi mii de prunci sfinţi, spre osânda veşnică a părinţilor lor. Ofensiva celui viclean de la începutul lumii nu s-a axat niciodată mai mult pe copii.

Pruncii sunt îndobitociţi în faţa calculatoarelor, aţâţaţi cu violenţă prin televiziune, stârniţi hormonal prin fiecare imagine de pixel, stimulaţi şi hrăniţi cu răutate în fiecare clipă. Încet încet, lumina dumnezeiască se stinge în ei, pentru a fi înlocuită cu lucirile fascinante ale focului. Violenţa înseamnă ucidere, plăcerea carnală care nu este născătoare de prunci este ucidere. Răutatea este uciderea celuilalt în inima noastră. Toate predate abil de cel care de la început a fost ucigător de oameni.

Singura categorie de oameni inexistentă în iad este aceea a copiilor (mici). Şi aceasta pentru că cel mai cumplit ucigaş în serie, la începutul vieţii sale a fost sfânt. Lucifer însuşi în copilărie era înger luminos. Iadul cu prunci în el se transformă firesc în rai. Smoala spirituală din el înflorește de glasurile lor şi focul stingându-se în lacrimile nevinovăţiei.

Din această perspectivă, moartea, uneori prematură, întotdeauna absurdă, este tocmai subterfugiul iubirii lui Dumnezeu pentru a ne scoate din vârtejul devastator al propriilor noastre dureri. Cel mai mare avantaj al umanităţii este acela că Dumnezeu nu te condamnă niciodată pentru ceea ce vei deveni”, se mai arată în postarea scrisă de Părintele Ioan Istrati.